Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 541030

Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata


Mohorić, Tamara
Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata // Psihologijske teme, 17 (2008), 1-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 541030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata
(Automatic Thoughts and Test Anxiety as Determinants of Objective and Subjective Academic Achievement)

Autori
Mohorić, Tamara

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 17 (2008); 1-14

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
automatske misli kod učenja; ispitna anksioznost; briga; emocionalnost; akademsko postignuće
(automatic thoughts; test anxiety; worry; emotionality; academic achievement)

Sažetak
Akademsko postignuće već nekoliko godina zaokuplja pažnju istraživača, što je rezultiralo velikim brojem istraživanja koja ispituju brojne faktore koji pridonose uspjehu i neuspjehu studenata. Ovim se istraživanjem željelo ispitati vezu akademskog postignuća, ispitne anksioznosti i automatskih misli, na uzorku studenata hrvatskih sveučilišta. U istraživanju je sudjelovalo 413 studenata drugih, trećih i četvrtih godina različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Zagrebu. Prema dobivenim rezultatima postoji značajna povezanost automatskih misli kod učenja, ispitne anksioznosti i akademskog postignuća studenata. Studenti kojima se rjeđe javljaju negativne automatske misli i koji imaju manje izraženu kognitivnu komponentu ispitne anksioznosti ujedno postižu i bolji uspjeh, mjereno prosječnom ocjenom na studiju. Ako se postignuće mjeri subjektivnom procjenom (zadovoljstvo sobom kao studentom), rezultati pokazuju da su zadovoljniji oni studenti koji izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli i češćem javljanju pozitivnih misli te koji navode da doživljavaju manje i fizioloških i kognitivnih simptoma ispitne anksioznosti. Također, analiza rezultata pokazuje da se studenti s visokom i niskom anksioznošću međusobno razlikuju u čestini javljanja automatskih misli kod učenja i zadovoljstvom sobom, ali da nema razlike u prosječnoj ocjeni koju postižu na studiju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Tamara Mohorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mohorić, Tamara
Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata // Psihologijske teme, 17 (2008), 1-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Mohorić, T. (2008) Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata. Psihologijske teme, 17, 1-14.
@article{article, author = {Mohori\'{c}, Tamara}, year = {2008}, pages = {1-14}, keywords = {automatske misli kod u\v{c}enja, ispitna anksioznost, briga, emocionalnost, akademsko postignu\'{c}e}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {17}, issn = {1332-0742}, title = {Automatske misli kod u\v{c}enja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignu\'{c}a studenata}, keyword = {automatske misli kod u\v{c}enja, ispitna anksioznost, briga, emocionalnost, akademsko postignu\'{c}e} }
@article{article, author = {Mohori\'{c}, Tamara}, year = {2008}, pages = {1-14}, keywords = {automatic thoughts, test anxiety, worry, emotionality, academic achievement}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {17}, issn = {1332-0742}, title = {Automatic Thoughts and Test Anxiety as Determinants of Objective and Subjective Academic Achievement}, keyword = {automatic thoughts, test anxiety, worry, emotionality, academic achievement} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font