Pregled bibliografske jedinice broj: 541030
Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata
Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata // Psihologijske teme, 17 (2008), 1-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 541030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata
(Automatic Thoughts and Test Anxiety as Determinants of Objective and Subjective Academic Achievement)
Autori
Mohorić, Tamara
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 17
(2008);
1-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
automatske misli kod učenja; ispitna anksioznost; briga; emocionalnost; akademsko postignuće
(automatic thoughts; test anxiety; worry; emotionality; academic achievement)
Sažetak
Akademsko postignuće već nekoliko godina zaokuplja pažnju istraživača, što je rezultiralo velikim brojem istraživanja koja ispituju brojne faktore koji pridonose uspjehu i neuspjehu studenata. Ovim se istraživanjem željelo ispitati vezu akademskog postignuća, ispitne anksioznosti i automatskih misli, na uzorku studenata hrvatskih sveučilišta. U istraživanju je sudjelovalo 413 studenata drugih, trećih i četvrtih godina različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Zagrebu. Prema dobivenim rezultatima postoji značajna povezanost automatskih misli kod učenja, ispitne anksioznosti i akademskog postignuća studenata. Studenti kojima se rjeđe javljaju negativne automatske misli i koji imaju manje izraženu kognitivnu komponentu ispitne anksioznosti ujedno postižu i bolji uspjeh, mjereno prosječnom ocjenom na studiju. Ako se postignuće mjeri subjektivnom procjenom (zadovoljstvo sobom kao studentom), rezultati pokazuju da su zadovoljniji oni studenti koji izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli i češćem javljanju pozitivnih misli te koji navode da doživljavaju manje i fizioloških i kognitivnih simptoma ispitne anksioznosti. Također, analiza rezultata pokazuje da se studenti s visokom i niskom anksioznošću međusobno razlikuju u čestini javljanja automatskih misli kod učenja i zadovoljstvom sobom, ali da nema razlike u prosječnoj ocjeni koju postižu na studiju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO