Pregled bibliografske jedinice broj: 540940
Glazbena edukacija, reprodukcija, periodika i kritika u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća
Glazbena edukacija, reprodukcija, periodika i kritika u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća // Hrvatska i Europa. Kultura, znanost i umjetnost, sv. IV. Moderna hrvatska kultura od preporoda do moderne (XIX. stoljeće) / Ježić, Mislav (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Školska knjiga, 2009. str. 649-653
CROSBI ID: 540940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbena edukacija, reprodukcija, periodika i kritika u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća
(Music education, rereproduction, periodicals and ciriticism in the second Half of the 19th century)
Autori
Majer-Bobetko, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Hrvatska i Europa. Kultura, znanost i umjetnost, sv. IV. Moderna hrvatska kultura od preporoda do moderne (XIX. stoljeće)
Urednik/ci
Ježić, Mislav
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
649-653
ISBN
978-953-154-903-5
Ključne riječi
glazbena edukacija, glazbena periodika, glazbena kritika, glazbena reprodukcija, Hrvatska, 19. st.
(music education, music periodicals, music crticism, music reproduction, Croatia, 19th century)
Sažetak
Glazbeno školstvo se uglavnom pokušava organizirati u okviru građanskih glazbenih i pjevačkih društava. Premda je glazbena škola u Karlovcu najstarija institucija te vrste u Hrvatskoj, prema postignutim rezultatima najistaknutije mjesto zauzima glazbena škola HGZ-a u Zagrebu. Ona je izravno pridonijela razvoju i afirmaciji hrvatske glazbene kulture, dajući inicijalno obrazovanje glasovitim izvođačima te potičući i razvoj pedagoške literature. U organizaciji glazbenog života gradova odlučujuću ulogu su imala glazbena društva, kako u promicanju hrvatske glazbe, tako i u upoznavanju hrvatske publike putem organizacije koncerata i gostovanja s europskim uglavnom klasičkim i romantičkim repertoarom. U drugoj polovici 19. st. počinju izlaziti i prvi hrvatski glazbeni časopisi: Sv. Cecilija, Gusle i Glazba, koji su bili kratkog vijeka. Kad izlazi iz okvira izvješća, onodobna se glazbena kritika zasniva na estetičkim i nacionalnim kriterijima. Na prijelomu stoljeća A. G. Matoš daje priloge autentične impresionističke kritike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-0000000-2648 - Hrvatska glazbena historiografija do 1945. godine (Majer-Bobetko, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Sanja Majer-Bobetko
(autor)