Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 540877

Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata


Matković, Karmen
Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata, 2010., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar


CROSBI ID: 540877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata
(Self-regulated learning and perception of parents behavior in relation with academic achievement in students)

Autori
Matković, Karmen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Sveučilište u Zadru

Mjesto
Zadar

Datum
13.10

Godina
2010

Stranica
54

Mentor
Sorić, Izabela

Ključne riječi
samoregulacija učenja; percepcija roditelja; akademski uspjeh
(self-regulated learning; perception of parents; academic achievement)

Sažetak
Većina, uglavnom stranih istraživanja, u području obrazovanja, kojima je polazište teorija samodeterminacije, pokazala su da je kontrolirana regulacija učenja kod učenika povezana s njihovim slabijim interesom, s manjim ulaganjem truda i okrivljavanjem drugih za svoj neuspjeh. Autonomna regulacija učenja povezana je s većim zadovoljstvom, osjećajem kompetentnosti i pozitivnim strategijama suočavanja. Cilj ovog istraživanja je bio ispitati odnose samoregulacije učenja, percepcije roditeljskog ponašanja i akademskog uspjeha na studentskoj populaciji. Istraživanje je provedeno na uzorku od 94 studentice. Korišteni su sljedeći instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Black i Deci, 2000.), Skala akademske motivacije (Vallerand i sur., 1993.), Skala percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004.) i Skala kvalitete obiteljskih interakcija (Vulić-Prtorić, 2004.). Rezultati su pokazali da je percipirana roditeljska emocionalnost pozitivno povezana s autonomnom regulacijom i zadovoljstvom sobom kao studentom. Percipirana roditeljska kontrola je u značajnoj pozitivnoj korelaciji s eksternalnom regulacijom i u negativnoj korelaciji s procjenom uspješnosti na studiju i prosjekom ocjena. Percipirana emocionalnost majke se pokazala kao značajan prediktor autonomne regulacije. Od regulacijskih stilova, jedino je amotivacija značajan, negativan, prediktor zadovoljstva sobom kao studentom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matković, Karmen
Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata, 2010., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar
Matković, K. (2010) 'Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata', diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Matkovi\'{c}, Karmen}, year = {2010}, pages = {54}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja, percepcija roditelja, akademski uspjeh}, title = {Samoregulacija u\v{c}enja i percepcija roditeljskog pona\v{s}anja u relaciji s akademskim uspjehom studenata}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja, percepcija roditelja, akademski uspjeh}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Matkovi\'{c}, Karmen}, year = {2010}, pages = {54}, keywords = {self-regulated learning, perception of parents, academic achievement}, title = {Self-regulated learning and perception of parents behavior in relation with academic achievement in students}, keyword = {self-regulated learning, perception of parents, academic achievement}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font