Pregled bibliografske jedinice broj: 540877
Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata
Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata, 2010., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar
CROSBI ID: 540877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija učenja i percepcija roditeljskog ponašanja u relaciji s akademskim uspjehom studenata
(Self-regulated learning and perception of parents behavior in relation with academic achievement in students)
Autori
Matković, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Sveučilište u Zadru
Mjesto
Zadar
Datum
13.10
Godina
2010
Stranica
54
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
samoregulacija učenja; percepcija roditelja; akademski uspjeh
(self-regulated learning; perception of parents; academic achievement)
Sažetak
Većina, uglavnom stranih istraživanja, u području obrazovanja, kojima je polazište teorija samodeterminacije, pokazala su da je kontrolirana regulacija učenja kod učenika povezana s njihovim slabijim interesom, s manjim ulaganjem truda i okrivljavanjem drugih za svoj neuspjeh. Autonomna regulacija učenja povezana je s većim zadovoljstvom, osjećajem kompetentnosti i pozitivnim strategijama suočavanja. Cilj ovog istraživanja je bio ispitati odnose samoregulacije učenja, percepcije roditeljskog ponašanja i akademskog uspjeha na studentskoj populaciji. Istraživanje je provedeno na uzorku od 94 studentice. Korišteni su sljedeći instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Black i Deci, 2000.), Skala akademske motivacije (Vallerand i sur., 1993.), Skala percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004.) i Skala kvalitete obiteljskih interakcija (Vulić-Prtorić, 2004.). Rezultati su pokazali da je percipirana roditeljska emocionalnost pozitivno povezana s autonomnom regulacijom i zadovoljstvom sobom kao studentom. Percipirana roditeljska kontrola je u značajnoj pozitivnoj korelaciji s eksternalnom regulacijom i u negativnoj korelaciji s procjenom uspješnosti na studiju i prosjekom ocjena. Percipirana emocionalnost majke se pokazala kao značajan prediktor autonomne regulacije. Od regulacijskih stilova, jedino je amotivacija značajan, negativan, prediktor zadovoljstva sobom kao studentom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Izabela Sorić
(mentor)