Pregled bibliografske jedinice broj: 540285
Ispitivanje odnosa emocionalne inteligencije i emocionalne kreativnosti
Ispitivanje odnosa emocionalne inteligencije i emocionalne kreativnosti, 2010., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 540285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje odnosa emocionalne inteligencije i emocionalne kreativnosti
(Examing the relationship between emotional intelligence and emotional creativity)
Autori
Gršković, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
08.11
Godina
2010
Stranica
117
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; kreativnost; emocionalna kreativnost; aleksitimija; samoregulacija raspoloţenja
(emotional intelligence; creativity; emotional creativity; alexithymia; self regulation of mood)
Sažetak
Dugo se smatralo da su emocije i kognicije međusobno isključivi procesi. Danas je uvriježeno mišljenje da se pojedinci razlikuju u vještinama kao što su identifikacija, ekspresija, upotreba i regulacija emocija, a shodno tome i u kreativnom korištenju emocija. Konstrukti kreativnosti, emocionalne kreativnosti, emocionalne inteligencije i aleksitimije od posebnog su interesa budući da se u podlozi sastoje i/ili kombiniraju kognitivne i/ili emocionalne procese. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi prirodu odnosa emocionalne inteligencije, kreativnosti, emocionalne kreativnosti i aleksitimije međusobno, kao i sa samoregulacijom raspoloženja, i to s obzirom na različite varijable. Na uzorku od 254 srednjoškolca (prosječne dobi 16, 5 godina) primijenjeni su sljedeći upitnici i skale: Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002), Inventar emocionalne kreativnosti (Averill, 1999), Torontska skala aleksitimije (Bagby, Parker i Taylor, 1994), Checklista pridjeva (Harrison i Gough, 1952), Upitnik samoregulacije raspoloženja (USR ; Prizmić, 2000), Checklista kreativnih interesa (Griffin i McDermott, 1998) i Barron-Welsh skala crteža (Barron i Welsh, 1987). Utvrđena je značajna, niska do osrednja, povezanost konstrukata emocionalne inteligencije, emocionalne kreativnosti, kreativnosti, aleksitimije i samoregulacije raspoloženja. Nadalje, rezultati su pokazali da se učenici glazbene škole, za razliku od učenika gimnazija, percipiraju uspješnijima na dimenzijama emocionalne kreativnosti, manje aleksitimičnima, pokazuju veći interes za aktivnosti vezane uz izvedbenu kreativnost, te češće javno prezentiraju svoje uratke. S obzirom na dobivene niske do umjerene, ali značajne korelacije između dimenzija emocionalne inteligencije i emocionalne kreativnosti, radi se o djelomično preklapajućim konstruktima. U prilog tome ide i rezultat faktorske analize kojim se emocionalnu inteligenciju i emocionalnu kreativnost može svesti pod jedan latentni faktor višeg reda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Izabela Sorić
(mentor)