Pregled bibliografske jedinice broj: 540235
Državna matura i ocjene u srednjoj školi kao prediktori akademskog postignuća na kraju prvog semestra
Državna matura i ocjene u srednjoj školi kao prediktori akademskog postignuća na kraju prvog semestra, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 540235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Državna matura i ocjene u srednjoj školi kao prediktori akademskog postignuća na kraju prvog semestra
(State graduation and grades in high school as predictors of academic achievement at the end of first semester)
Autori
Colić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
27.09
Godina
2011
Stranica
33
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
državna matura; ocjene iz srednje škole; ocjenjivanje znanja; akademsko postignuće
(state graduation; high school grades; testing issues; academic achievement)
Sažetak
Prijelaz iz srednje škole na sveučilište važna je prekretnica za svakog pojedinca. U tom periodu života pojedinac pokušava odgovoriti na cijeli niz pitanja. Na njegovu odluku utječe mnoštvo faktora. Do prije dvije godine pojedinac koji je završio srednju školu morao je još položiti i prijemni ispit kako bi započeo školovanje na određenom fakultetu (sveučilištu). Za upis na fakultet bodovale su se srednjoškolske ocjene i postignuće na prijemnom ispitu. Danas se u Hrvatskoj, kao i većem dijelu Europe primjenjuje tzv. sustav državne mature. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prediktornost državne mature i bodova, odnosno ocjena iz srednje škole za akademsko postignuće na kraju prvog semestra odabranog studija. Osim navedenog ispitivale su se i razlike između studenata i studentica u bodovima-ocjenama iz srednje škole, postignuću na državnoj maturi i akademskom postignuću na kraju prvog semestra. Uzorak se sastojao od 66 ispitanika, studenata na Sveučilištu u Zadru (odjel psihologije i odjel sestrinstva), od toga 56 djevojaka i 10 mladića. Nisu utvrđene značajne razlike u bodovima iz srednje škole, bodovima na državnoj maturi i postignuću na kraju prvog semestra odabrang studija između studenata i studentica. Postoji značajna pozitivna povezanost bodova s državne mature i postignuća na kraju prvog semestra odabranog studija. Također postoji značajna pozitivna povezanost između bodova iz srednje škole i postignuća na kraju prvog semestra odabranog studija. Pokazalo se da je jedini značajni prediktor uspješnosti na kraju prvog semestra odabranog studija postignuće na državnoj maturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Izabela Sorić
(mentor)