Pregled bibliografske jedinice broj: 539935
Konstrukcija skale percepcije važnosti učiteljskih kompetencija
Konstrukcija skale percepcije važnosti učiteljskih kompetencija, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 539935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija skale percepcije važnosti učiteljskih kompetencija
(Percived importance of teachers' competences: Scale construction)
Autori
Majić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
14.07
Godina
2011
Stranica
93
Mentor
Lončarić, Darko
Ključne riječi
Poučavanje; učenje; kompetencije; skala
(Teaching; learning; competences; scale)
Sažetak
Program učiteljskog studija zasniva se na kompetencijama koje trebaju imati učitelji u svom profesionalnom radu. S ciljem osuvremenjivanja programa provedeno je istraživanje tijekom kojeg je osmišljena i kreirana Skala učiteljskih kompetencija (SUK). Cilj je također bio utvrditi metrijske karakteristike konstruirane skale te važnost koju pojedinim kompetencijama pripisuju različiti sudionici odgoja i obrazovanja u području razredne nastave: učitelji, ravnatelji i stručni suradnici te nastavnici na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. U završnom dijelu istraživanja ispitanici su u formi odgovora otvorenog tipa dali dodatne savjete za unaprjeđenje razvoja kompetencija budućih učitelja razredne nastave. U istraživanju je sudjelovalo 374 sudionika iz 39 osnovnih škola Primorsko goranske županije, uključujući i nastavnike na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Sudionici su ispunili anketni upitnik koji je obuhvaćao demografske informacije, Skalu učiteljskih kompetencija i pitanja otvorenog tipa vezana uz učiteljske kompetencije. Utvrđeno je da konstruirana Skala učiteljskih kompetencija ima zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Od svih kompetencija ispitanici su istaknuli metodičke kompetencije i praksu kao najvažnije elemente programa učiteljskog studija, dok su najmanje važnim procijenili metodološke kompetencije vezane uz kreiranje novih znanja iz područja odgoja i obrazovanja. Utvrđene su i razlike među skupinama ispitanika: ravnatelji i stručni suradnici su u pravilu davali više procjene važnosti gotovo svim istraživanjem obuhvaćenim kompetencijama u usporedbi s učiteljima i nastavnicima Učiteljskog fakulteta. U usporedbi s ravnateljima i stručnim suradnicima, učitelji veću važnost pripisuju kompetencijama potrebnim za rad s djecom s posebnim potrebama, kompetencijama vezanim uz razvoj vještina iz nastavnih predmeta Glazbene, Likovne kulture i Matematike. Također relativno su im važnije kompetencije vezane uz administrativne dužnosti i aktivnosti koje unaprjeđuju školu kao cjelinu. Nastavnici na Učiteljskom fakultetu relativno veću važnost pridaju kompetencijama vezanim uz poštivanje prava djeteta, prepoznavanje učeničkih vrijednosnih orijentacija, poticanje kritičkog mišljenja, te samoreguliranog i suradničkog učenja. Također, naglašavaju važnost korištenja rezultata znanstvenih istraživanja za unaprjeđenje obrazovne prakse. U odgovorima otvorenog tipa sudionici istraživanja istaknuli su važnost kompetentnosti učitelja, njihovog metodičkog osposobljavanja i osobina studenata – budućih učitelja. Daljnje usavršavanje, praksu i rasterećenje programa također smatraju važnim promjenama za unaprjeđenje programa učiteljskog studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Darko Lončarić
(mentor)