Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 539908

Učiteljske kompetencije


Majić, Tatjana; Lončarić, Darko
Učiteljske kompetencije // 1. Međunarodni kongres studenata odgojno-obrazovnih djelatnosti
Rijeka, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 539908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učiteljske kompetencije
(Teachers' competences)

Autori
Majić, Tatjana ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
1. Međunarodni kongres studenata odgojno-obrazovnih djelatnosti

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 15.04.2011. - 17.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Poučavanje; učenje; kompetencije
(Teaching; learning; competences)

Sažetak
Obrazovanje djece temeljni je zadatak svakoga učitelja. Kako bi to obrazovanje bilo kvalitetno i rezultiralo maksimalnim razvojem potencijala svakog učenika, učitelj mora imati određene kompetencije. Učitelj bi trebao biti primjeren model djetetu i usmjeriti razvoj njegovih sposobnosti i interesa kako bi dijete moglo ostvariti vlastite ciljeve i pomoći drugima kroz društveno korisne aktivnosti. Danas se učitelji suočavaju s brojnim izazovima i može se postaviti pitanje: jesu li učitelji zbilja kompetentni omogućiti i dati pojedincu dovoljno znanje te razviti potrebne vještine, stavove i vrijednosti koje bi mu omogućile da suvereno i ravnopravno sudjeluje u suvremenom društvu? Osnovni cilj ovog rada je utvrditi koje su kompetencije potrebne učiteljima da bi odgovorili na potrebe razvoja učenika kroz procese cjeloživotnog učenja, a koje bi trebali razviti tijekom obrazovanja i kroz odgojno- obrazovni rad s učenicima. Provedeno je anketno istraživanje na učiteljima i ravnateljima PGŽ te nastavnicima Učiteljskoga fakulteta u Rijeci i Gospiću. Predstaviti ćemo skalu učiteljskih kompetencija izrađenu prema kategorizaciji koju su ponudili Lončarić i Pejić-Papak (2010), a koja se koristila u širem projektu provedenom za potrebe razvoja programa učiteljskog studija. Primjenom skale dobiveni su vrijedni podaci o primjeni znanja, nastavnih metoda i vještina u odgojno-obrazovnom području, mogućnosti planiranja i programiranja, osposobljavanja učenika za sudjelovanje u neformalnim i informalnim oblicima cjeloživotnog obrazovanja, poticanja i razvoja osobina poduzetnosti u svim aktivnostima učenika, te nekih stavova koji učitelji smatraju izuzetno značajnim.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Majić, Tatjana; Lončarić, Darko
Učiteljske kompetencije // 1. Međunarodni kongres studenata odgojno-obrazovnih djelatnosti
Rijeka, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
Majić, T. & Lončarić, D. (2011) Učiteljske kompetencije. U: 1. Međunarodni kongres studenata odgojno-obrazovnih djelatnosti.
@article{article, author = {Maji\'{c}, Tatjana and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2011}, keywords = {Pou\v{c}avanje, u\v{c}enje, kompetencije}, title = {U\v{c}iteljske kompetencije}, keyword = {Pou\v{c}avanje, u\v{c}enje, kompetencije}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maji\'{c}, Tatjana and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2011}, keywords = {Teaching, learning, competences}, title = {Teachers' competences}, keyword = {Teaching, learning, competences}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font