Pregled bibliografske jedinice broj: 539908
Učiteljske kompetencije
Učiteljske kompetencije // 1. Međunarodni kongres studenata odgojno-obrazovnih djelatnosti
Rijeka, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 539908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljske kompetencije
(Teachers' competences)
Autori
Majić, Tatjana ; Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
1. Međunarodni kongres studenata odgojno-obrazovnih djelatnosti
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 15.04.2011. - 17.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Poučavanje; učenje; kompetencije
(Teaching; learning; competences)
Sažetak
Obrazovanje djece temeljni je zadatak svakoga učitelja. Kako bi to obrazovanje bilo kvalitetno i rezultiralo maksimalnim razvojem potencijala svakog učenika, učitelj mora imati određene kompetencije. Učitelj bi trebao biti primjeren model djetetu i usmjeriti razvoj njegovih sposobnosti i interesa kako bi dijete moglo ostvariti vlastite ciljeve i pomoći drugima kroz društveno korisne aktivnosti. Danas se učitelji suočavaju s brojnim izazovima i može se postaviti pitanje: jesu li učitelji zbilja kompetentni omogućiti i dati pojedincu dovoljno znanje te razviti potrebne vještine, stavove i vrijednosti koje bi mu omogućile da suvereno i ravnopravno sudjeluje u suvremenom društvu? Osnovni cilj ovog rada je utvrditi koje su kompetencije potrebne učiteljima da bi odgovorili na potrebe razvoja učenika kroz procese cjeloživotnog učenja, a koje bi trebali razviti tijekom obrazovanja i kroz odgojno- obrazovni rad s učenicima. Provedeno je anketno istraživanje na učiteljima i ravnateljima PGŽ te nastavnicima Učiteljskoga fakulteta u Rijeci i Gospiću. Predstaviti ćemo skalu učiteljskih kompetencija izrađenu prema kategorizaciji koju su ponudili Lončarić i Pejić-Papak (2010), a koja se koristila u širem projektu provedenom za potrebe razvoja programa učiteljskog studija. Primjenom skale dobiveni su vrijedni podaci o primjeni znanja, nastavnih metoda i vještina u odgojno-obrazovnom području, mogućnosti planiranja i programiranja, osposobljavanja učenika za sudjelovanje u neformalnim i informalnim oblicima cjeloživotnog obrazovanja, poticanja i razvoja osobina poduzetnosti u svim aktivnostima učenika, te nekih stavova koji učitelji smatraju izuzetno značajnim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Darko Lončarić
(autor)