Pregled bibliografske jedinice broj: 539587
Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković
Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković // Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII. / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 394-419 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 539587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković
(Reception of the Film Media Theory at the Beginnings of Croatian Filmology: Ljubomir Maraković and Ranko Marinković)
Autori
Lučić, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII.
/ Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea - Split : Zagreb : Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 394-419
ISBN
978-953-163-344-4
Skup
Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.10.2009. - 02.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Bergson; filmskoteorijska recepcija; klasična teorija filma; Maraković; Marinković; 1930-te; 1940-te.
(Bergson; theory and film reception; classical film theory; Maraković; Marinković; 1930s; 1940s.)
Sažetak
Rad se bavi pitanjima recepcije teorije filmskog medija koja je prevladavala u 1930-im i 1940-im godinama i to na slučaju tekstova Ljubomira Marakovića i Ranka Marinkovića. Tekstovi o filmu oba autora pokušavaju se smjestiti u kontekst karakterističnih tema i objašnjenja klasične teorije filma, napose njezinog formativnog odvjetka. U prilog takvom sagledavanju ponajviše govori inzistiranje na razvoju filma kroz očište dokumentarno-realističke ili, pak, narativno- fikcionalne filmske prakse te uporaba metafora koje su se tih godina koristile prilikom objašnjavanja prirode filma, poput metafore filma kao jezika, organske metafore razvoja filmske umjetnosti i filmskog jezika. Završni dio rada posebno naglašava teorijsku vezu koju Marinković dijeli s francuskim filozofom Henrijem Bergsonom i njihovu zajedničku fenomenološku orijentaciju u pogledu na film, no tek ako se Bergsonova složena teorija te usporedba kinematografskog mehanizma i ljudske svijesti interpretira u obliku suprotnom onom kako ga je izvorno uobličio sâm Bergson.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-2641300-1032 - Stilistički opis hrvatske filmske baštine (Gilić, Nikica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Krunoslav Lučić
(autor)