Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 539587

Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković


Lučić, Krunoslav
Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković // Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII. / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 394-419 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 539587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković
(Reception of the Film Media Theory at the Beginnings of Croatian Filmology: Ljubomir Maraković and Ranko Marinković)

Autori
Lučić, Krunoslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII. / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea - Split : Zagreb : Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 394-419

ISBN
978-953-163-344-4

Skup
Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.10.2009. - 02.10.2009

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Bergson; filmskoteorijska recepcija; klasična teorija filma; Maraković; Marinković; 1930-te; 1940-te.
(Bergson; theory and film reception; classical film theory; Maraković; Marinković; 1930s; 1940s.)

Sažetak
Rad se bavi pitanjima recepcije teorije filmskog medija koja je prevladavala u 1930-im i 1940-im godinama i to na slučaju tekstova Ljubomira Marakovića i Ranka Marinkovića. Tekstovi o filmu oba autora pokušavaju se smjestiti u kontekst karakterističnih tema i objašnjenja klasične teorije filma, napose njezinog formativnog odvjetka. U prilog takvom sagledavanju ponajviše govori inzistiranje na razvoju filma kroz očište dokumentarno-realističke ili, pak, narativno- fikcionalne filmske prakse te uporaba metafora koje su se tih godina koristile prilikom objašnjavanja prirode filma, poput metafore filma kao jezika, organske metafore razvoja filmske umjetnosti i filmskog jezika. Završni dio rada posebno naglašava teorijsku vezu koju Marinković dijeli s francuskim filozofom Henrijem Bergsonom i njihovu zajedničku fenomenološku orijentaciju u pogledu na film, no tek ako se Bergsonova složena teorija te usporedba kinematografskog mehanizma i ljudske svijesti interpretira u obliku suprotnom onom kako ga je izvorno uobličio sâm Bergson.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-2641300-1032 - Stilistički opis hrvatske filmske baštine (Gilić, Nikica, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krunoslav Lučić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lučić, Krunoslav
Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković // Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII. / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 394-419 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lučić, K. (2010) Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković. U: Pavlović, C., Glunčić-Bužančić, V. & Meyer-Fraatz, A. (ur.)Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII..
@article{article, author = {Lu\v{c}i\'{c}, Krunoslav}, year = {2010}, pages = {394-419}, keywords = {Bergson, filmskoteorijska recepcija, klasi\v{c}na teorija filma, Marakovi\'{c}, Marinkovi\'{c}, 1930-te, 1940-te.}, isbn = {978-953-163-344-4}, title = {Recepcija teorije filmskog medija na po\v{c}ecima hrvatske filmologije: Ljubomir Marakovi\'{c} i Ranko Marinkovi\'{c}}, keyword = {Bergson, filmskoteorijska recepcija, klasi\v{c}na teorija filma, Marakovi\'{c}, Marinkovi\'{c}, 1930-te, 1940-te.}, publisher = {Knji\v{z}evni krug Split ; Odsjek za komparativnu knji\v{z}evnost Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lu\v{c}i\'{c}, Krunoslav}, year = {2010}, pages = {394-419}, keywords = {Bergson, theory and film reception, classical film theory, Marakovi\'{c}, Marinkovi\'{c}, 1930s, 1940s.}, isbn = {978-953-163-344-4}, title = {Reception of the Film Media Theory at the Beginnings of Croatian Filmology: Ljubomir Marakovi\'{c} and Ranko Marinkovi\'{c}}, keyword = {Bergson, theory and film reception, classical film theory, Marakovi\'{c}, Marinkovi\'{c}, 1930s, 1940s.}, publisher = {Knji\v{z}evni krug Split ; Odsjek za komparativnu knji\v{z}evnost Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font