Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 539199

Teorijske postavke oblikovanja četverokrakih čvorišta u razini na načelima geometrije kretanja vozila


Stančerić, Ivica
Teorijske postavke oblikovanja četverokrakih čvorišta u razini na načelima geometrije kretanja vozila, 2011., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 539199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorijske postavke oblikovanja četverokrakih čvorišta u razini na načelima geometrije kretanja vozila
(Theoretical Approach of Design of Four-leg Intersections at Grade Based on Rules of Vehicle Movement Geometry)

Autori
Stančerić, Ivica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Građevinski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
28.09

Godina
2011

Stranica
150

Mentor
Korlaet, Željko

Ključne riječi
geometrija kretanja vozila; četverokraka čvorišta; otoci; rubovi kolnika; preglednost; granični kutovi
(vehicle movement geometry; four-leg intersections at grade; traffic islands; lane curb; visibility; acute intersection angle)

Sažetak
Istraživanje novih mogućnosti oblikovanja četverokrakih čvorišta u razini predstavlja logičan slijed znanstvenog rada u tom području građevinsko prometne tehnike, jer se razvojem sve pouzdanijih računalnih programa za simulaciju kretanja vozila, u posljednjih 10-tak godina u znatnoj mjeri olakšalo ispitivanje horizontalne provoznosti, a time i oblikovanje čvorišta. Dosadašnji pristup oblikovanju čvorišta na kojem se zasnivaju relevantne europske i američke (SAD) smjernice sastoji se od oblikovanja projektnih elemenata čvorišta (prema smjernicama), naknadnom ispitivanju provoznosti (šablonama) te ispravljanju krivo oblikovanih elemenata. Takav pristup ne zadovoljava potrebe korisnika za pouzdanošću i učinkovitošću pri rješavanju projektnih zadataka. Stoga su u radu na četverokrakim čvorištima s kutovima presijecanja osi glavne i sporedne ceste između 45 i 120° ispitane mogućnosti oblikovanja projektnih elemenata čvorišta (otoci, rubovi kolnika) na načelima geometrije kretanja mjerodavnih vozila (autobus i tegljač s poluprikolicom). Simulacije kretanja mjerodavnih vozila na računalu ukazale su na nove mogućnosti njihovog oblikovanja, osobito na čvorištima s nepovoljnim kutovima (manjim od 70° i većim od 110°) presijecanja osi cesta. Za iscrtavanje trajektorija kretanja vozila primijenjena su dva računalna programa GF (program izrađen na Građevinskom fakultetu u Zagrebu) i AutoTrack, kao korisničke aplikacije u AutoCAD-u u kojem je i obavljeno oblikovanje svih varijanti čvorišta. Pouzdanost navedenih programa verificirana je eksperimentalnim ispitivanjima geometrije kretanja vozila na poligonu. Ispitivanje preglednosti provedeno je na čvorištima s nepovoljnim kutovima križanja osi cesta zbog problema nedovoljne vidljivosti iz vozila. Rezultati ispitivanja preglednosti na čvorištima pokazali su da je zbog nedovoljne vidljivosti iz vozila potrebno ograničiti kutove presijecanja osi cesta. Za kutove manje od 90° kut presijecanja osi cesta ograničen je na 55°, a za kutove veće od 90° kut presijecanja osi cesta ograničen je na 110°. Na taj način određena je granica između kutova za koje je moguće zadržati os sporedne ceste u pravcu bez rekonstrukcije osi sporedne ceste. Detaljno razrađeni postupci oblikovanja projektnih elemenata iskorišteni su za definiranje novog pristupa oblikovanja četverokrakih čvorišta u razini za kutove presijecanja osi cesta između 55 i 110°. Sistematizirani način rješavanja problema oblikovanja projektnih elemenata čvorišta rezultirao je eliminacijom teško primjenjivih i nepouzdanih postupaka (naknadna kontrola provoznosti). Verifikacija novog pristupa oblikovanja projektnih elemenata četverokrakih čvorišta provedena ispitivanjem provoznosti na naknadno oblikovanim čvorištima, za kutove križanja osi cesta koji nisu bili uključeni u istraživanju. Rezultati verifikacije pokazali su da primijenjeni novi pristup oblikovanja projektnih elementa čvorišta osigurava predviđene zaštitne bočne širine od 0, 5 m uz otoke i 0, 25 m uz rubove kolnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željko Korlaet (mentor)

Avatar Url Ivica Stančerić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stančerić, Ivica
Teorijske postavke oblikovanja četverokrakih čvorišta u razini na načelima geometrije kretanja vozila, 2011., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
Stančerić, I. (2011) 'Teorijske postavke oblikovanja četverokrakih čvorišta u razini na načelima geometrije kretanja vozila', doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Stan\v{c}eri\'{c}, Ivica}, year = {2011}, pages = {150}, keywords = {geometrija kretanja vozila, \v{c}etverokraka \v{c}vori\v{s}ta, otoci, rubovi kolnika, preglednost, grani\v{c}ni kutovi}, title = {Teorijske postavke oblikovanja \v{c}etverokrakih \v{c}vori\v{s}ta u razini na na\v{c}elima geometrije kretanja vozila}, keyword = {geometrija kretanja vozila, \v{c}etverokraka \v{c}vori\v{s}ta, otoci, rubovi kolnika, preglednost, grani\v{c}ni kutovi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Stan\v{c}eri\'{c}, Ivica}, year = {2011}, pages = {150}, keywords = {vehicle movement geometry, four-leg intersections at grade, traffic islands, lane curb, visibility, acute intersection angle}, title = {Theoretical Approach of Design of Four-leg Intersections at Grade Based on Rules of Vehicle Movement Geometry}, keyword = {vehicle movement geometry, four-leg intersections at grade, traffic islands, lane curb, visibility, acute intersection angle}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font