Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 539158

Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje


Kozjak Mikić, Zlatka
Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 539158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje
(Emotional and psychosomatic aspects of adapting to high school requierements: a qualitative and quantitative study)

Autori
Kozjak Mikić, Zlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.03

Godina
2011

Stranica
176

Mentor
Jokić-Begić, Nataša

Ključne riječi
prilagodbeni stres; adolescencija; samoefikasnost; psihosomatske i emocionalne teškoće; kvalitativno i kvantitativno istraživanje
(adaptation stress; adolescence; self-efficacy; psychosomatic and emotional difficulties; mix-method design)

Sažetak
Longitudinalnim mješovitim istraživačkim nacrtom u dvije faze provjerena je primjenjivost modela u objašnjavanju zdravstvenih teškoća adolescenata (izraženost emocionalnih i somatskih teškoća) u specifičnom kontekstu determiniranom promjenom obrazovne razine. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je ukupno 334, a u kvalitativnom (fokus grupe) 38 učenika prvih razreda srednje škole. Primjenjeni su: Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente (Muris, 2001), Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2002), Upitnik psihosomatskih simptoma (Vulić-Prtorić, 2005), Upitnik CORE-YP (Twig i sur., 2008) te Skala područja zabrinutosti (Kozjak Mikić, 2008). Tijekom prilagodbenog razdoblja oko 15-17% sudionika ima izraženije psihosomatske i emocionalne poteškoće. Predviđanju zdravstvenih teškoća tijekom prve godine srednjoškolskog obrazovanja pridonose varijable samoefikasnosti, područje zabrinutosti, spol, i u najvećoj mjeri, načini suočavanja sa zahtjevima škole. Rezultati se mogu objasniti u okviru tripartitnog modela emocija, a ujedno su i potvrda primjenjivosti Lazarusovog modela u specifičnom psihosocijalnom kontekstu. Osim toga mogu poslužiti pri kreiranju i implementiranju programa koji bi olakšali prilagodbu učenika, što su praktične implikacije provedenog istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301675-1389 - Anksioznost i depresivnost u cjeloživotnoj perspektivi (Jokić-Begić, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nataša Jokić-Begić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kozjak Mikić, Zlatka
Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Kozjak Mikić, Z. (2011) 'Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka}, year = {2011}, pages = {176}, keywords = {prilagodbeni stres, adolescencija, samoefikasnost, psihosomatske i emocionalne te\v{s}ko\'{c}e, kvalitativno i kvantitativno istra\v{z}ivanje}, title = {Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje \v{s}kole: kvantitativno i kvalitativno istra\v{z}ivanje}, keyword = {prilagodbeni stres, adolescencija, samoefikasnost, psihosomatske i emocionalne te\v{s}ko\'{c}e, kvalitativno i kvantitativno istra\v{z}ivanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka}, year = {2011}, pages = {176}, keywords = {adaptation stress, adolescence, self-efficacy, psychosomatic and emotional difficulties, mix-method design}, title = {Emotional and psychosomatic aspects of adapting to high school requierements: a qualitative and quantitative study}, keyword = {adaptation stress, adolescence, self-efficacy, psychosomatic and emotional difficulties, mix-method design}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font