Pregled bibliografske jedinice broj: 539158
Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje
Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 539158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalni i psihosomatski aspekti prilagodbe na zahtjeve srednje škole: kvantitativno i kvalitativno istraživanje
(Emotional and psychosomatic aspects of adapting to high school requierements: a qualitative and quantitative study)
Autori
Kozjak Mikić, Zlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.03
Godina
2011
Stranica
176
Mentor
Jokić-Begić, Nataša
Ključne riječi
prilagodbeni stres; adolescencija; samoefikasnost; psihosomatske i emocionalne teškoće; kvalitativno i kvantitativno istraživanje
(adaptation stress; adolescence; self-efficacy; psychosomatic and emotional difficulties; mix-method design)
Sažetak
Longitudinalnim mješovitim istraživačkim nacrtom u dvije faze provjerena je primjenjivost modela u objašnjavanju zdravstvenih teškoća adolescenata (izraženost emocionalnih i somatskih teškoća) u specifičnom kontekstu determiniranom promjenom obrazovne razine. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je ukupno 334, a u kvalitativnom (fokus grupe) 38 učenika prvih razreda srednje škole. Primjenjeni su: Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente (Muris, 2001), Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2002), Upitnik psihosomatskih simptoma (Vulić-Prtorić, 2005), Upitnik CORE-YP (Twig i sur., 2008) te Skala područja zabrinutosti (Kozjak Mikić, 2008). Tijekom prilagodbenog razdoblja oko 15-17% sudionika ima izraženije psihosomatske i emocionalne poteškoće. Predviđanju zdravstvenih teškoća tijekom prve godine srednjoškolskog obrazovanja pridonose varijable samoefikasnosti, područje zabrinutosti, spol, i u najvećoj mjeri, načini suočavanja sa zahtjevima škole. Rezultati se mogu objasniti u okviru tripartitnog modela emocija, a ujedno su i potvrda primjenjivosti Lazarusovog modela u specifičnom psihosocijalnom kontekstu. Osim toga mogu poslužiti pri kreiranju i implementiranju programa koji bi olakšali prilagodbu učenika, što su praktične implikacije provedenog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301675-1389 - Anksioznost i depresivnost u cjeloživotnoj perspektivi (Jokić-Begić, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nataša Jokić-Begić
(mentor)