Pregled bibliografske jedinice broj: 539054
Prikaz slučaja školskog neuspjeha – Neuropsihološka procjena
Prikaz slučaja školskog neuspjeha – Neuropsihološka procjena // Klinička psihologija, 1 (2008), 1-2; 79-90 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 539054 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz slučaja školskog neuspjeha – Neuropsihološka procjena
(A case of school failure – Neuropsychological evaluation)
Autori
Bilać, Snježana
Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 1
(2008), 1-2;
79-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
školski neuspjeh; specifične teškoće učenja; neuropsihološka procjena u djece; psihoterapija
(school failure; specific learning difficulties; developmental neuropsychological evaluation; psychotherapy)
Sažetak
Školski neuspjeh može biti posljedica raznovrsnih činilaca povezanih s djetetom, obitelji, školom ili društvom u širem smislu. Cilj ovog rada je pokazati mogućnosti neuropsihološke procjene u djece sa školskim neuspjehom. Prikazan je rad kliničkog psihologa s djevojčicom koja je od početka školovanja imala teškoće učenja i emocionalne smetnje. U petom razredu školski pedagog uputio ju je na kliničku obradu u svrhu određivanja primjerenog oblika daljnjeg školovanja.Verbalne intelektualne sposobnosti djevojčice bile su širim granicama tolerancije za dob, dok su neverbalne sposobnosti blaže odstupale, uz brojne specifične kognitivne deficite i specifične teškoće učenja. U ponašanju su bili prisutni simptomi iz područja ADHD sindroma, a u emocionalnoj domeni dominirao je fobični strah od odgovaranja u školi. Predloženo je daljnje školovanje po prilagođenom nastavnom programu. Psiholog je provodio tretman koristeći bihevior i geštalt psihoterapijski pristup. Djevojčica više nije pokazivala emocionalne smetnje, uspješno je završila osnovno i nastavila srednjoškolsko obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Snježana Bilać
(autor)