Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 538946

O hibridnom jeziku u reklamama


Kuna, Branko; Kostanjevac, Domagoj
O hibridnom jeziku u reklamama // Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 207-222 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 538946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O hibridnom jeziku u reklamama
(On Hybrid Language in Advertisements)

Autori
Kuna, Branko ; Kostanjevac, Domagoj

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard - Osijek : HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, 2011, 207-222

ISBN
978-953-314-038-4

Skup
24. međunarodni znanstveni skup HDPL-a "Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
reklama, hibridni jezik, jezične igre, implikature
(advertisement, hybrid language, language games, implicatures)

Sažetak
Suvremenu reklamu kao posebnu diskurznu multimedijalnu vrstu može se promatrati u njezinu totalitetu koji uključuje sliku, ton i pisani tekst. Jeziku u reklamama pristupa se s različitih motrišta: neki ga proglašuju složenim i duhovitim, suptilnim i kreativnim, a drugima je on sredstvo kojim kapitalistička ideologija manipulira radi učvršćivanja konzumerizma, stanja duha da čovjek vrijedi koliko troši. Kada je takav jezik u službi pretjerivanja, hvaljenja i obmanjivanja o stvarnim vrijednostima reklamiranog proizvoda, tada njegova poraba postaje i etičko pitanje. U ovom se radu govori o verbalnom dijelu reklamnih poruka u čijoj se podlozi nalazi hibridni jezik koji je utemeljen na razgradnji i preradi kulturnoga nasljeđa: poznatih navoda iz književnosti, religije, mitologije ; izjava poznatih osoba ; poslovica, aforizama, krilatica i svakodnevnih jezičnih obrazaca. Zadaća je rada odčitati (ne)moć svojevrsnog parazitskog jezika u reklamama koji nastaje različitim oblicima jezičnih igara koje podrazumijevaju letrizam, defrazeologizaciju i dekomponiranje autentičnog jezika. Analiza reklama u ovom radu upućuje na to da jezik reklama ne može biti drukčiji nego hibridan, mogao bi se upotrijebiti i izraz parazitski, on je kolaž raznih diskursa, ovisno o tom koje su tržišne potrebe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0092643-2642 - Tekstološki i pragmalingvistički opisi hrvatskoga jezika (Badurina, Lada, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Domagoj Kostanjevac (autor)

Avatar Url Branko Kuna (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kuna, Branko; Kostanjevac, Domagoj
O hibridnom jeziku u reklamama // Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 207-222 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kuna, B. & Kostanjevac, D. (2011) O hibridnom jeziku u reklamama. U: Karabalić, V., Aleksa Varga, M. & Pon, L. (ur.)Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene.
@article{article, author = {Kuna, Branko and Kostanjevac, Domagoj}, year = {2011}, pages = {207-222}, keywords = {reklama, hibridni jezik, jezi\v{c}ne igre, implikature}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {O hibridnom jeziku u reklamama}, keyword = {reklama, hibridni jezik, jezi\v{c}ne igre, implikature}, publisher = {HDPL, Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta J. J. Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuna, Branko and Kostanjevac, Domagoj}, year = {2011}, pages = {207-222}, keywords = {advertisement, hybrid language, language games, implicatures}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {On Hybrid Language in Advertisements}, keyword = {advertisement, hybrid language, language games, implicatures}, publisher = {HDPL, Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta J. J. Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font