Pregled bibliografske jedinice broj: 538946
O hibridnom jeziku u reklamama
O hibridnom jeziku u reklamama // Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 207-222 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 538946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O hibridnom jeziku u reklamama
(On Hybrid Language in Advertisements)
Autori
Kuna, Branko ; Kostanjevac, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene
/ Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard - Osijek : HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, 2011, 207-222
ISBN
978-953-314-038-4
Skup
24. međunarodni znanstveni skup HDPL-a "Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
reklama, hibridni jezik, jezične igre, implikature
(advertisement, hybrid language, language games, implicatures)
Sažetak
Suvremenu reklamu kao posebnu diskurznu multimedijalnu vrstu može se promatrati u njezinu totalitetu koji uključuje sliku, ton i pisani tekst. Jeziku u reklamama pristupa se s različitih motrišta: neki ga proglašuju složenim i duhovitim, suptilnim i kreativnim, a drugima je on sredstvo kojim kapitalistička ideologija manipulira radi učvršćivanja konzumerizma, stanja duha da čovjek vrijedi koliko troši. Kada je takav jezik u službi pretjerivanja, hvaljenja i obmanjivanja o stvarnim vrijednostima reklamiranog proizvoda, tada njegova poraba postaje i etičko pitanje. U ovom se radu govori o verbalnom dijelu reklamnih poruka u čijoj se podlozi nalazi hibridni jezik koji je utemeljen na razgradnji i preradi kulturnoga nasljeđa: poznatih navoda iz književnosti, religije, mitologije ; izjava poznatih osoba ; poslovica, aforizama, krilatica i svakodnevnih jezičnih obrazaca. Zadaća je rada odčitati (ne)moć svojevrsnog parazitskog jezika u reklamama koji nastaje različitim oblicima jezičnih igara koje podrazumijevaju letrizam, defrazeologizaciju i dekomponiranje autentičnog jezika. Analiza reklama u ovom radu upućuje na to da jezik reklama ne može biti drukčiji nego hibridan, mogao bi se upotrijebiti i izraz parazitski, on je kolaž raznih diskursa, ovisno o tom koje su tržišne potrebe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0092643-2642 - Tekstološki i pragmalingvistički opisi hrvatskoga jezika (Badurina, Lada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek