Pregled bibliografske jedinice broj: 53827
Istra i interkulturalni odgoj
Istra i interkulturalni odgoj // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 5 (1996), 5-6(25-26); 895-911 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 53827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istra i interkulturalni odgoj
(Istria and intercultural education)
Autori
Piršl, Elvi
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 5
(1996), 5-6(25-26);
895-911
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalni odgoj ; vriednosti ; kultura ; Istra
(intercultural education ; values ; culture ; istria)
Sažetak
Osnovni cilj ovog rada bio je ispitivanje interesa za poznavanjem nekih europskih vrijednosti, kulturnih sadržaja nacionalnih, etničkih i regionalnih skupina istarske srednjoškolske omladine u R Hrvatskoj. Postojanje interesa ispitalo se s obzirom na spol, školski uspjeh, školsku spremu oca i nacionalnu pripadnost ispitanika. U ispitivanju je sudjelovalo 763 učenika hrvatskih i talijanskih srednjih škola na području Istre i Rijeke. Dobiveni rezultati pokazuju da su srednjoškolke u odnosu na svoje muške kolege zainteresiranije za poznavanje nekih elemenata kulture nacionalnih i etničkih skupina, a posebno se to odnosi na ispitanice iz istarsko-kvarnerskog područja koje u najvećoj mjeri žele upoznati kulturalne običaje svih regionalnih skupina u Hrvatskoj. Učenici s višim školskim uspjehom pokazuju veći interes za "poznavanjem drugih", kao što i oni čiji su očevi obrazovaniji iskazuju veći interes za poznavanjem europskih vrijednosti. Pripadnici talijanske i srpske nacionalnosti iskazuju veći interes za kulturu domaćina, nego što Hrvati iskazuju za kulturu ostalih nacionalnih i etničkih skupina. Pripadnici različitih nacionalnosti (Hrvati, Talijani, Srbi) pokazuju značajno različit interes za ukupno poznavanje dijalekata i običaja regionalnih skupina u Hrvatskoj. Također, postoji statistički značajna razlika u manifestiranom interesu za poznavanjem katoličke, muslimanske i pravoslavne vjere s obzirom na nacionalnost ispitanika. Najveća razlika za poznavanjem vjera pokazala se između Muslimana i Hrvata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Research Alert
- Social SciSearch