Pregled bibliografske jedinice broj: 538213
Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu
Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu, 2011. (audio/video zapis).
CROSBI ID: 538213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu
(The Exhibition of Marko Tadić and Zlatan Vehabović (Multimedia Cultural Centre, Split))
Autori
Prančević, Dalibor
Izvornik
Emisija: Triptih (3. program Hrvatskog radija)
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, audio/video zapis
Godina
2011
Ključne riječi
Zlatan Vehabović; Marko Tadić; izložba; Multimedijalni kulturni centar; Split
(Zlatan Vehabović; Marko Tadić; exhibition; Multimedia Cultural Centre; Split)
Sažetak
Razmatrajući insuficijenciju mnemoničke funkcije tzv. objektivne fotografije, a polazeći od fundamentalnog ljudskog pregnuća ka osiguravanju i prezervaciji memorije kustosica suvremene umjetnosti Alison M. Gingeras fokus pažnje usmjerava na strategije kojima se povode suvremene slikarske prakse. Svoja razmišljanja autorica sabire u tekstu 'The Mnemonic Function of the Painted Image', objavljenom u katalogu druge sesije izložbenog projekta 'The Triumph of Painting', što je priređena u Galeriji Saatchi u Londonu 2005. godine. Alison M. Gingeras tvrdi kako 'slikana slika, sa svojom materijalnom senzualnošću, taktilnošću, i atmosferičnim mogućnostima bliže saobraća s nepreciznim mnemoničkim funkcijama ljudskog mozga. Memoriju često pokreću banalne, odnosno kakve druge isprazne ili iznenadne pojedinosti koje kroz iniciranje procesa različitih asocijacija potiču osjetila.' Autorica također objašnjava kako 'slikana slika – upravo zbog nedostatka ilustrativnog autoriteta ali i kapaciteta imanentnog fotografiji da pripovijeda istinu – može lakše stimulirati igru slobodnih asocijacija, ili, pak, postati katalizator mreže odnosa koja se referira na promatračevu vlastitu memorijsku banku. Izokrećući važnost trenutačnosti koju zagovara fotografija, neumornost se i zanatska priroda slikarskog stvaranja metaforički odnosi naspram onog intenziteta i onog vremena koje zahtijeva čin sjećanja.' Čini se kako upravo termin 'memorije' predstavlja jednu od značajnijih poveznica izložbe dvojice umjetnika, Marka Tadića i Zlatana Vehabovića, što je priređena u prostoru Multimedijalnog kulturnog centra u Splitu. Ipak, valja se zapitati kakva je narav 'memorije'? Predmnijeva li memorija stanoviti filtar vrlo nestabilnih osobina? Kakvo je njeno postojanje u odnosu na povijest i povijesnost odnosno statični i dinamični model interpretacije? Je li ono što određuje kolektivnu memoriju zapravo podskup pojedinačnih memorija koje stoje u odnosu permanentnog međusobnog privlačenja ali i tenzije?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Dalibor Prančević
(autor)