Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 537888

Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju


Stričević, Ivanka
Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, XXII (2011), 97-98; 2-5 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 537888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju
(21st Century literacies: learning and education in the information environment)

Autori
Stričević, Ivanka

Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) XXII (2011), 97-98; 2-5

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
pismenost; vrste pismenosti; informacijska pismenost; učenje; obrazovanje
(literacy; types of literacies; information literacy; learning; education)

Sažetak
Izgradnja društva znanja, koja je danas strateški cilj mnogih zemalja i obrazovnih sustava, počiva na učinkovitom iskorištavanju moći koju imaju nove informacijske i komunikacijske tehnologije. Današnja djeca susreću se s informacijama o svijetu i globalnoj zajednici mnogo prije nego krenu u školu. Tradicionalna paradigma u kojoj je obrazovni sustav za njih bio prvi susret s organiziranim informacijama danas više ne vrijedi. Pritom tradicionalna pismenost koja je podrazumijevala vještine čitanja, pisanja i računanja više nije dovoljna jer onog trenutka kad se mijenja medij prijenosa informacija i komunikacije među ljudima i kada se informacije javljaju u različitim formatima, a ne samo na tiskanim medijima, pismenost postaje multimodalna, dobiva obilježja transpismenosti – pismenosti koja „prolazi“ kroz različite medije i formate. Postavlja se pitanje koje su to vještine i kakva je ona pismenost koja će omogućiti cjeloživotno učenje i djelovanje na osobnu dobrobit i dobrobit razvoja društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivanka Stričević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stričević, Ivanka
Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, XXII (2011), 97-98; 2-5 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Stričević, I. (2011) Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju. Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, XXII (97-98), 2-5.
@article{article, author = {Stri\v{c}evi\'{c}, Ivanka}, year = {2011}, pages = {2-5}, keywords = {pismenost, vrste pismenosti, informacijska pismenost, u\v{c}enje, obrazovanje}, journal = {Zrno : \v{c}asopis za obitelj, vrti\'{c} i \v{s}kolu}, volume = {XXII}, number = {97-98}, issn = {0353-636X}, title = {Pismenosti 21. stolje\'{c}a: u\v{c}enje i pou\v{c}avanje u informacijskom okru\v{z}enju}, keyword = {pismenost, vrste pismenosti, informacijska pismenost, u\v{c}enje, obrazovanje} }
@article{article, author = {Stri\v{c}evi\'{c}, Ivanka}, year = {2011}, pages = {2-5}, keywords = {literacy, types of literacies, information literacy, learning, education}, journal = {Zrno : \v{c}asopis za obitelj, vrti\'{c} i \v{s}kolu}, volume = {XXII}, number = {97-98}, issn = {0353-636X}, title = {21st Century literacies: learning and education in the information environment}, keyword = {literacy, types of literacies, information literacy, learning, education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font