Pregled bibliografske jedinice broj: 537888
Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju
Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, XXII (2011), 97-98; 2-5 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 537888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju
(21st Century literacies: learning and education in the information environment)
Autori
Stričević, Ivanka
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) XXII
(2011), 97-98;
2-5
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
pismenost; vrste pismenosti; informacijska pismenost; učenje; obrazovanje
(literacy; types of literacies; information literacy; learning; education)
Sažetak
Izgradnja društva znanja, koja je danas strateški cilj mnogih zemalja i obrazovnih sustava, počiva na učinkovitom iskorištavanju moći koju imaju nove informacijske i komunikacijske tehnologije. Današnja djeca susreću se s informacijama o svijetu i globalnoj zajednici mnogo prije nego krenu u školu. Tradicionalna paradigma u kojoj je obrazovni sustav za njih bio prvi susret s organiziranim informacijama danas više ne vrijedi. Pritom tradicionalna pismenost koja je podrazumijevala vještine čitanja, pisanja i računanja više nije dovoljna jer onog trenutka kad se mijenja medij prijenosa informacija i komunikacije među ljudima i kada se informacije javljaju u različitim formatima, a ne samo na tiskanim medijima, pismenost postaje multimodalna, dobiva obilježja transpismenosti – pismenosti koja „prolazi“ kroz različite medije i formate. Postavlja se pitanje koje su to vještine i kakva je ona pismenost koja će omogućiti cjeloživotno učenje i djelovanje na osobnu dobrobit i dobrobit razvoja društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)