Pregled bibliografske jedinice broj: 537810
Ovladanost imeničkom morfologijom u slušnooštećenih osnovnoškolaca
Ovladanost imeničkom morfologijom u slušnooštećenih osnovnoškolaca // Čovjek i govor - 50 godina SUVAGA-a / Man and Speech - 50 years odf SUVAG / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2011. (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 537810 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladanost imeničkom morfologijom u slušnooštećenih osnovnoškolaca
(Noun morphology skills in hearing impaired elementary school students)
Autori
Bradarić-Jončić, Sandra ; Čohan, Ivana ; Mohr Nemčić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Čovjek i govor - 50 godina SUVAGA-a / Man and Speech - 50 years odf SUVAG
/ Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2011
ISBN
978-953-95195-6-6
Skup
VII. MEĐUNARODNI SIMPOZIJ VERBOTONALNOG SISTEMA "ČOVJEK I GOVOR – 50 godina SUVAG-a"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2011. - 21.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
oštećenja sluha; jezično znanje; imenička morfologija
(hearing impairment; language skills; noun morphology)
Sažetak
Ispitivanjem je obuhvaćeno 42 slušnooštećene djece, polaznika III-VIII razreda redovne i posebne osnovne škole. Ispitanici su prosječno riješili 48% zadataka s imeničkom morfologijom u jednostavnim SPO rečenicama. Jedninom imenica vladaju bolje nego množinom. Najslabije u jednini vladaju dativom i instrumentalom, a najbolje lokativom i akuzativom. U množini najbolje vladaju nominativom, akuzativom i vokativom, a znatno slabije instrumentalom, dativom i lokativom. U jednini najbolje vladaju sklonidbom imenica muškog roda , zatim ženskog roda te srednjeg roda, dok u množini najbolje vladaju ženskim rodom, zatim srednjim rodom, a najslabije muškim rodom. Značajno bolju ovladanost imeničkom morfologijom na gotovo svim varijablama pokazali su nagluhi ispitanici u odnosu na i ispitanike s kohlearnim implantatima i gluhe ispitanike. Razlika između ispitanika s umjetnom pužnicom i gluhih ispitanika također je značajna. Značajne razlike pokazale su se i između polaznika redovne i posebne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb