Pregled bibliografske jedinice broj: 537788
Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola
Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola, 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 537788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola
(Noun morphology skills in hearing impaired students attending regular and special elementary schools)
Autori
Čohan, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.03
Godina
2011
Stranica
65
Mentor
Bradarić-Jončić, Sandra
Ključne riječi
oštećenje sluha; nagluhost; gluhoća; kohlearni implantat; imenička morfologija; integracija u Hrvatskoj
(hearing impairment; hard of hearing; deafness; cochlear implant; noun morphology; integration in Croatia)
Sažetak
Uzorak istraživanja broji 42 ispitanika oštećena sluha, polaznika 3. do 8. razreda redovnih (N=9) i posebih (N=33) osnovnih škola. Desetero ispitanika je nagluho, 15-ero gluho sa klasičnim slušnim pomagalom, a 17-ero njih ima ugrađen kohlerani implantat (CI). Ispitni materijal sadržavao je zadatke nadopunjavanja jednostavnih rečenica imenicama kako bi se ispitalo poznavanje imenica po padežima jednine i množine u svim rodovima. Pronađeno je da osnovnoškolci oštećena sluha polovično vladaju imeničkom morfologijom (53%). Na varijablama broja, bolje vladaju jedninom (61%) nego množinom (45%) imenica. U jednini, relativno najslabije rezultate postižu na imenicama srednjeg roda i na zadacima dativa. U množini, najviše teškoća imaju sa imenicama muškog roda te pokazuju slabu ovladanost lokativom, dativom, instrumentalom i genitivom. S obzirom na slušni status, nagluhi učenici značajno bolje vladaju imeničkom morfologijom od gluhih, dok potonji lošije od učenika sa CI. Također, pronađene su i značajne razlike s obzirom na vrstu škole u korist ispitanika koji polaze redovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Sandra Bradarić Jončić
(mentor)