Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 537784

Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikacijske kompetencije u ranome poučavanju hrvatskoga jezika


Aladrović Slovaček, Katarina; Pintar, Bernarda
Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikacijske kompetencije u ranome poučavanju hrvatskoga jezika // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, A. ; Majhut, B. (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 19-20 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 537784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikacijske kompetencije u ranome poučavanju hrvatskoga jezika
(Sociolinguistic and psycholinguistic aspects of communicative competence development in early Croatian language teaching)

Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Pintar, Bernarda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, A. ; Majhut, B. - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 19-20

ISBN
978-953-7210-42-7

Skup
Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
rano poučavanje hrvatskoga jezika; komunikacijska kompetencija; psiholingvistika; sociolingvistika
(early learning of Croatian language; communicative competence; psycholinguistic; sociolinguistic)

Sažetak
Hrvatski kao materinski jezik unutar Nacionalnoga okvirnoga kurikula (2010) poučava se u okviru jezično-komunikacijskoga područja. Jezik kao sredstvo izražavanja podloga je svim ostalim područjima i predmetima tijekom odgoja i obrazovanja, a počesto je i jedini oblik kojim se učenicima posreduje sadržaj nastavnoga predmeta te izravno utječe na uspjeh u njihovu ovladavanju. Temeljna zadaća nastave hrvatskoga jezika u ranome poučavanju (do 12. godine djetetova života kada se dijete nalazi u fazi konkretnih misaonih operacija, Piaget: 1977) jest razvoj komunikacijske kompetencije (Nastavni plan i program, 2006). Razvoj komunikacijske kompetencije koja označava kvalitetnu upotrebu jezika u jezičnoj interakciji u ovom je razdoblju učenja i poučavanja jezika zato od temeljne važnosti (Pavličević-Franić, 2011). Poticanjem jezičnih djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja, na kojima počiva jezično-komunikacijsko područje u okviru Nacionalnoga okvirnoga kurikula, učenici stječu jezično iskustvo i potrebne spoznaje o jeziku te ih kasnije nadograđuju pomoću teorijskih saznanja. Cilj ovoga rada ponajprije je bio ispitati koliko i kako se jezične djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja, koje izravno sudjeluju u razvoju jezičnih kompetencija, provode u ranome poučavanju hrvatskoga jezika, a zatim anketiranjem provjeriti utječe li način poučavanja hrvatskoga jezika, uspjeh učenika, stavovi učenika prema nastavnome predmetu i spol na razvoj komunikacijske kompetencije u ranome razdoblju učenja jezika. Podatci su prikupljeni anketiranjem i testiranjem te obrađeni u SPSS programu za statistiku metodom analize varijance, t-testa, Pearsonovoga testa korelacije i X2-testa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović Slovaček, Katarina; Pintar, Bernarda
Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikacijske kompetencije u ranome poučavanju hrvatskoga jezika // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, A. ; Majhut, B. (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 19-20 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Aladrović Slovaček, K. & Pintar, B. (2011) Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikacijske kompetencije u ranome poučavanju hrvatskoga jezika. U: Bežen, A. & Majhut, B. (ur.)Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Pintar, Bernarda}, year = {2011}, pages = {19-20}, keywords = {rano pou\v{c}avanje hrvatskoga jezika, komunikacijska kompetencija, psiholingvistika, sociolingvistika}, isbn = {978-953-7210-42-7}, title = {Sociolingvisti\v{c}ki i psiholingvisti\v{c}ki aspekti razvoja komunikacijske kompetencije u ranome pou\v{c}avanju hrvatskoga jezika}, keyword = {rano pou\v{c}avanje hrvatskoga jezika, komunikacijska kompetencija, psiholingvistika, sociolingvistika}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Pintar, Bernarda}, year = {2011}, pages = {19-20}, keywords = {early learning of Croatian language, communicative competence, psycholinguistic, sociolinguistic}, isbn = {978-953-7210-42-7}, title = {Sociolinguistic and psycholinguistic aspects of communicative competence development in early Croatian language teaching}, keyword = {early learning of Croatian language, communicative competence, psycholinguistic, sociolinguistic}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font