Pregled bibliografske jedinice broj: 537768
Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece
Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece // Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić Vladimir (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 67-84 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 537768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece
(Effects of Growing up Conditions on School Success in Abused Children)
Autori
Bilić, Vesna ; Rafajac, Branko ; Ljubin-Golub, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nasilje nad djecom i među djecom
/ Kolesarić Vladimir - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 67-84
ISBN
978-953-314-024-7
Skup
Nasilje nad djecom i među djecom
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca; roditelji; neprimjereni odnosi; zlostavljanje; školski uspjeh
(children; parents; inappropriate relationship; abused children; school success)
Sažetak
U radu se analiziraju nasilni postupci rodielja i uvjeti odrastanja u nekonzistentnom i destabiliziranom obiteljskom ozračju što utječe na različite sposobnosti djeteta. Područja mozga koja kontroliraju odgovore na strah kod zlostavljane djece, posebice ukoliko razviju PTSP mogu postati disfunkcionalna. Življenje s osjećajem prijetnje i straha blokira resurse pažnje i drži aktivnim djetetov živčani susutav. Ovo potiče pojavu teškoće pažnje, pamćenja, reproduciranja gradiva kao i teškoće u verbalnim intelektualnim sposobnostima.Traumatska iskustva zlostavljanja mogu zakočiti sposobnost slijednog organiziranja materijala što vodi do teškoća u verbalnom komuniciranju, obradi novih sadržaja i u njihovoj primjeni. Neadekvatna stimulacija, odnosno nedostatak pozitivnih utjecaja uzrokuje deficite u receptivnom i ekspresivnom jeziku što dodatno stvara poteškoće u jezičnim vještinama, osobito u ekspliciranju ideja te izvlačenju ključnih ideja iz dužih tekstova. Upravo su to mogući razlozi otežanog procesuiranja i pohrane verbalnih informacija, što se odražava na školsku izvedbu i rezultate. Nepredvidivost i kaotičnost u okolini odrastanja nerijetko dovode i do problemima u razumijevanju uzročno-posljedičnih veza zbog čega zlostavljana djeca imaju poteškoće u shvaćanju pojmova konstantnosti te postavljanju ciljeva učenja i planiranju aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka