Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 537747

Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata


Barać, Jelena
Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Mostaru, Mostar, BiH


CROSBI ID: 537747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata
(Relationship among some personality dimensions and academic achievement of high school and university students)

Autori
Barać, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet u Mostaru

Mjesto
Mostar, BiH

Datum
11.11

Godina
2011

Stranica
50

Mentor
Penezić, Zvjezdan

Ključne riječi
akademski uspjeh; značajke ličnosti; emocionalna regulacija i kontrola
(academic achievement; personality dimension; emotional regulation; emotional control)

Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati da li postoji povezanost između nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod studenata i srednjoškolaca. Ujedno je jedan od ciljeva istraživanja provjeriti i faktorsku strukturu skale Emocionalne regulacije na uzorcima srednjoškolaca i studenata u BiH te tako stvoriti osnovu za njenu primjenu u budućim istraživanjima. Mjerni instrumenti korišteni u istraživanju su Goldbergova skala, koju je razvio Goldberg (1999), Skala opće samoefikasnosti, Schwarzera i sur. (1997), Rosenbergova skala samopoštovanja, Skala Optimizma i pesimizma (Chang, 1994, Penezić, 2002), Kratka forma UCLA skale usamljenosti, Upitnik Emocionalna regulacija i kontrola (Takšić, 2003), te akademski uspjeh, koji se procjenjuje jednom česticom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 416 ispitanika (270 srednjoškolaca i 146 studenata). Na uzorku studenata utvrđena pozitivna povezanost između savjesnosti i akademskog uspjeha, dok na uzorku srednjoškolaca nije utvrđena povezanost značajki ličnosti i akademskog uspjeha. Značajni prediktori akademskog uspjeha kod srednjoškolaca su pesimizam i neuroticizam, koji pokazuju negativnu povezanost, a kod studenata je značajan prediktor akademskog uspjeha savjesnost, koja pokazuje pozitivnu povezanost. Kod regulacije emocija postoji statistički značajna razlika između srednjoškolki i srednjoškolaca, i to kod utjecaja emocija i raspoloženja na mišljenje i kontrolu emocionalnih reakcija. Utvrđeno je da značajno viši rezultat kod učenica znači slabiju regulaciju i kontrolu negativnih emocija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Zvjezdan Penezić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Barać, Jelena
Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Mostaru, Mostar, BiH
Barać, J. (2011) 'Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Mostaru, Mostar, BiH.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bara\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {50}, keywords = {akademski uspjeh, zna\v{c}ajke li\v{c}nosti, emocionalna regulacija i kontrola}, title = {Povezanost nekih zna\v{c}ajki li\v{c}nosti i akademskog uspjeha kod srednjo\v{s}kolaca i studenata}, keyword = {akademski uspjeh, zna\v{c}ajke li\v{c}nosti, emocionalna regulacija i kontrola}, publisherplace = {Mostar, BiH} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bara\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {50}, keywords = {academic achievement, personality dimension, emotional regulation, emotional control}, title = {Relationship among some personality dimensions and academic achievement of high school and university students}, keyword = {academic achievement, personality dimension, emotional regulation, emotional control}, publisherplace = {Mostar, BiH} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font