Pregled bibliografske jedinice broj: 537747
Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata
Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Mostaru, Mostar, BiH
CROSBI ID: 537747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata
(Relationship among some personality dimensions and academic achievement of high school and university students)
Autori
Barać, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Mostaru
Mjesto
Mostar, BiH
Datum
11.11
Godina
2011
Stranica
50
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
akademski uspjeh; značajke ličnosti; emocionalna regulacija i kontrola
(academic achievement; personality dimension; emotional regulation; emotional control)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati da li postoji povezanost između nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod studenata i srednjoškolaca. Ujedno je jedan od ciljeva istraživanja provjeriti i faktorsku strukturu skale Emocionalne regulacije na uzorcima srednjoškolaca i studenata u BiH te tako stvoriti osnovu za njenu primjenu u budućim istraživanjima. Mjerni instrumenti korišteni u istraživanju su Goldbergova skala, koju je razvio Goldberg (1999), Skala opće samoefikasnosti, Schwarzera i sur. (1997), Rosenbergova skala samopoštovanja, Skala Optimizma i pesimizma (Chang, 1994, Penezić, 2002), Kratka forma UCLA skale usamljenosti, Upitnik Emocionalna regulacija i kontrola (Takšić, 2003), te akademski uspjeh, koji se procjenjuje jednom česticom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 416 ispitanika (270 srednjoškolaca i 146 studenata). Na uzorku studenata utvrđena pozitivna povezanost između savjesnosti i akademskog uspjeha, dok na uzorku srednjoškolaca nije utvrđena povezanost značajki ličnosti i akademskog uspjeha. Značajni prediktori akademskog uspjeha kod srednjoškolaca su pesimizam i neuroticizam, koji pokazuju negativnu povezanost, a kod studenata je značajan prediktor akademskog uspjeha savjesnost, koja pokazuje pozitivnu povezanost. Kod regulacije emocija postoji statistički značajna razlika između srednjoškolki i srednjoškolaca, i to kod utjecaja emocija i raspoloženja na mišljenje i kontrolu emocionalnih reakcija. Utvrđeno je da značajno viši rezultat kod učenica znači slabiju regulaciju i kontrolu negativnih emocija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Zvjezdan Penezić
(mentor)