Pregled bibliografske jedinice broj: 537707
Socijalnopedagoška praksa i potrebe korisnika
Socijalnopedagoška praksa i potrebe korisnika // Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj / Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 131-150
CROSBI ID: 537707 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalnopedagoška praksa i potrebe korisnika
(Social-pedagogical practice and client's needs)
Autori
Bouillet, Dejana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj
Urednik/ci
Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
131-150
ISBN
978-953-6418-68-8
Ključne riječi
socijalna pedagogija, socijalnopedagoške intervencije, teškoće korisnika socijalnopedagoških intervencija
(social pedagogy, social-pedagocial interventions, problems of clients of social-pedagogical interventions)
Sažetak
Među brojnim pristupima koji nastoje odgovoriti posebnim potrebama djece i mladih s poremećajima u ponašanju svakako se ističe socijalna pedagogija, interdisciplinarna znanost, teorija i praksa koja u intervencijskom aspektu uključuje pet ključnih dimenzija: skrb, inkluziju, socijalizaciju, odgojno-obrazovnu potporu i socijalnu edukaciju. Pritom je usmjerena na odgojno djelovanje prema djeci, mladima i njihovim socijalnim okruženjima, prakticirajući profesionalne kompetencije koje uključuju individualne i grupne oblike odgojno-obrazovnog, rehabilitacijskog i psihosocijalnog rada. S time u vezi, ovaj je rad usmjeren analizi teškoća djece i mladih - korisnika socijalnopedagoških intervencija, u cilju doprinosa raspravi o potrebi i mogućnostima usavršavanja oblika i sadržaja socijalnopedagoških intervencija s obzirom na socijalno funkcioniranje njihovih korisnika. Temelji se na rezultatima istraživanja „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“ koje je provedeno 2008. godine na uzorku 173 socijalnih pedagoga koji sudjeluju u sustavu intervencija namijenjenih ovoj skupini djece i mladih. Posebna pozornost posvećena je iznalaženju veza između problema u socijalnom funkcioniranju djece i mladih sa zastupljenošću pojedinih sadržaja u socijalnopedagoškoj intervenciji (individualni rad s korisnikom, grupni rad s korisnikom, rad s članovima obitelji, edukacija osoba koje sudjeluju u odgoju korisnika i dr.). Istraživanjem je utvrđeno da se suvremeni socijalni pedagozi suočavaju sa širokim spektrom i kumuliranim teškoćama korisnika intervencija, uz istodobni izostanak individualiziranog i diferenciranog pristupa pojedinim skupinama korisnika u socijalnopedagoškim intervencijama. Zaključno autorica nudi vlastito viđenje potreba i mogućnosti širenja fleksibilnosti intervencija namijenjenih ovoj ranjivoj društvenoj skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Dejana Bouillet
(autor)