Pregled bibliografske jedinice broj: 537664
Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova
Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 537664 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova
(Aircraft wings design new technical solution)
Autori
Mirković, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2011
Stranica
48
Mentor
Vidović, Andrija
Ključne riječi
Zračni promet; zrakoplovna krila
(Air traffic; aircraft wings)
Sažetak
Svaki zrakoplov da bi mogao poletjeti i održati se u zraku, sa ili bez pogona vlastitih motora, treba stvoriti dovoljan uzgon koji bi ga odvojio od tla. Konstrukcijski element ili uređaj koji mu to omogućuje zove se krilo. Krilo je najvažniji dio i glavna noseća površina zrakoplova na kojoj se stvara sila uzgona razlikom tlakova na gornjaci i donjaci krila. Od nastanka prvog zrakoplova i početka zrakoplovstva, davne 1903. godine do danas, krilo, kao glavni dio zrakoplova, prolazilo je kroz najveće moguće dizajnersko-tehnološke promjene i poboljšanja u konstrukcijskim materijalima, obliku i performansama u letu za civilne i vojne zrakoplove. To se događalo zbog stalnih novih otkrića u zrakoplovnoj tehnologiji tijekom godina. Razlika između prvih i današnjih suvremenih zrakoplova je ogromna i ta tendencija za revolucijom u zračnom prometu se nastavlja. Do nedavno, mnogi zrakoplovni inovatori i dizajneri nisu razmišljali ili nisu htjeli ići dalje od osnovnog modela fiksnog krila zrakoplova jer taj model smatrao najefikasnijim. No, zadnje studije i istraživačke metode za otkrivanje novih tehnoloških rješenja pri konstrukciji krila zrakoplova su obratile više pozornosti na kretanje ptica u zraku i njihova krila koja pri raznim manevrima mijenjaju oblik te tako omogućuju učinkovitije kretanje u zraku. Rezultati koji su dobiveni tijekom tih studija i istraživanja pokazali su da su nova tehnološka rješenja konstrukcije krila na pomolu i da je u njima budućnost zrakoplovnog inženjerstva. Takvi bi uređaji i sustavi uz puni potencijal novih tehnologija uvelike promijenili performanse, ekonomičnost, izgled i mogućnosti leta zrakoplova. Iz raznih istraživanja, inovacija i novih otkrića u zrakoplovnoj tehnologiji, današnji znanstvenici, zrakoplovni dizajneri i inženjeri došli su do novih tehnoloških rješenja i programa u konstrukciji krila, a najviše se ističu promjene oblika krila tijekom leta, tj. morfoza krila zrakoplova, projekt poboljšanja krila sa naprednim tehnologijama - AWIATOR (Aircraft Wing with Advanced Technology Operation) projekt i projekt aktivnog aeroelastičnog krila. Cilj ovog završnog rada je prikazati mogućnosti, promjene i performanse najnovijih projekata i programa novih tehnoloških rješenja pri konstruiranju krila zrakoplova. Materija rada je izložena u 5 poglavlja: 1. Uvod 2. Morfoza krila zrakoplova 3. AWIATOR Projekt 4. Projekt Aktivnog aeroelastičnog krila 5. Zaključak U uvodnom dijelu rada je definirana problematika istraživanja, definirani su cilj i svrha istraživanja zrakoplovnih struktura, te je predočena struktura rada. U drugom poglavlju opisane su nove tehnologije pri konstruiranju krila zrakoplova, morfoza krila, te različiti koncepti morfoze krila. Predočene su njihove prednosti i nedostaci te očekivanja od budućeg razvoja. Treće poglavlje opisuje novu tehnologiju naprednih uređaja na krilima koje dodatno zrakoplovu poboljšavaju performanse i samu operativnost zrakoplova. Razvoj tehnologije i njihove posebne uloge na krilu zrakoplova su detaljnije opisani u nastavku trećeg poglavlja. U četvrtom poglavlju detaljno je opisana nova konstrukcija aktivnog krila koja koristi nekonvencionalne kontrole leta zrakoplova, dizajn i operativnost komandnih površina krila. Uz osnovne značajke projekta, opisani su i rezultati testiranja kao i utjecaj projekta na daljnji razvoj tehnologija krila zrakoplova. U petom, zaključnom dijelu rada, predočeni su konačni rezultati istraživanja prema pojedinim segmentima rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Andrija Vidović
(mentor)