Pregled bibliografske jedinice broj: 537465
Etnocentrizam potrošača prehrambenih proizvoda
Etnocentrizam potrošača prehrambenih proizvoda, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 537465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etnocentrizam potrošača prehrambenih proizvoda
(Ethnocentrism of food consumers)
Autori
Hajdinjak, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2011
Stranica
36
Mentor
Markovina, Jerko
Ključne riječi
ponašanje potrošača; etnocentrizam; CETSCALE
(consumer behavior; ethnocentrism; CETSCALE)
Sažetak
Potrošački etnocentrizam je koncept koji se naširoko koristi u proučavanju stavova potrošača prema stranim proizvodima. Izveden je iz općenitijeg koncepta etnocentrizma, koji je ukorijenjen na uvjerenju da je vlastita grupa superiornija spram ostalih grupa odnosno, domaća zemlja ili narod definiran je kao in grupa, dok su sve ostale zemlje/narodi, out grupe i percipiraju se kao nešto strano i neshvatljivo. Potrošački etnocentrizam podrazumijeva usmjerenost potrošača na kupovinu domaćih umjesto uvoznih proizvoda, uz uvjerenje da su kupci inozemnih proizvoda odgovorni za domaće ekonomske probleme, među kojima je najznačajnija nezaposlenost. Etnocentrični potrošači preferiraju domaće proizvode, u odnosu na inozemne, misleći da na taj način doprinose ekonomskom razvoju, a samim time i općem političkom, društvenom i ekonomskom blagostanju. Nisu im potrebne neke naročite mjere države da bi se tako ponašali. Dakle, i bez protekcionističkih mjera, neki potrošači podržavaju domaće, a opet značajan broj njih preferira strane proizvode, naročito poznate svjetske brendove. U ovom radu, predstavljeni su rezultati mjerenja stupnja potrošačkog etnocentrizma na sto i dvadeset ispitanika s područja grada Zagreba, Garešnice, Križevaca, Rijeke i Zadra te njihovih okolnih sela. Ispitanicima su bile ponuđene određene tvrdnje iz CET skale na koje su oni morali dati svoju ocjenu slaganja. Ocjena 1 značila je ne slažem se u potpunosti, a 5 potpuno se slažem. Te tvrdnje, odnosno rezultati uspoređivani su sa spolom i dobi ispitanika, sa njihovim stupnjem obrazovanja, mjestom stanovanja i s mjesečnim primanjima kućanstva u kojem žive.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Psihologija