Pregled bibliografske jedinice broj: 537409
Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje
Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje // Dani psihologije '83 - Zbornik radova / Lacković-Grgin, Katica (ur.).
Zadar: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 1984. str. 217-223 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 537409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje
(Effects of the length of interpolated task and the method of presentation of the material on short term memory)
Autori
Manenica, Ilija ; Raboteg-Šarić, Zora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani psihologije '83 - Zbornik radova
/ Lacković-Grgin, Katica - Zadar : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 1984, 217-223
Skup
IV Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 14.04.1983. - 16.04.1983
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kratkotrajno pamćenje; metode prezentacije podražaja; interpolirana aktivnost; dosjećanje
(short-term memory; methods of presentation of stimuli; interpolated acivity; recall)
Sažetak
U svrhu ispitivanja efekata triju metoda prezentacije (vizualne, auditivne i audio-vizualne)na zadržavanje materijala u kratkotrajnom pamćenju (KTP) preinačen je postupak kojeg su prvi upotrijebili Peterson i Peterson (1959). Umjesto brojanja unatrag po tri, kao interpolirana aktivnost upotrijebljene su trijade besmislenih riječi koje je ispitanik trebao ponavljati između prezentacije i reprodukcije materijala. Utvrđeno je da je reprodukcija materijala iz KTP općenito lošija ako se upotrebljavaju besmislene riječi, umjesto brojanja unatrag. Nadalje, veličina riječi (broj slogova) koje su upotrijebljene kao podražajni materijal nema značajnih efekata na reprodukciju. Ispitivanje je pokazalo da se metode prezentacije materijala značajno razlikuju po svojim efektima na sekvencijalni aspekt KTP, ali ne i na sadržajni. Naime, kad se pri određivanju učinka kod reprodukcije materijala uzima u obzir i slijed njegove prezentacije, audio-vizualnom metodom se postižu najbolji rezultati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru