Pregled bibliografske jedinice broj: 537386
Spremnost odgajatelja i faktori podrške za uspješno uključivanje djece s teškoćama u rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Spremnost odgajatelja i faktori podrške za uspješno uključivanje djece s teškoćama u rani i predškolski odgoj i obrazovanje, 2011., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 537386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost odgajatelja i faktori podrške za uspješno uključivanje djece s teškoćama u rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(The willingness of preschool teacher and support factors for the successful preschool inclusion of children with disabilities)
Autori
Skočić Mihić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2011
Stranica
185
Mentor
Sekušak-Galešev, Snježana
Ključne riječi
predškolska inkluzija; odgajatelji; podrška; spremnost
(preschool inclucion; preschool teacher; support; willigness)
Sažetak
Odgajatelj je ključni čimbenik u implementaciji inkluzivne prakse. U ovom istraživanju sudjelovalo je 476 odgajatelja zaposlena u državnim i privatnim vrtićima primorsko goranske županije. Korišten je „Upitnik spremnost odgajatelja i faktori podrške za uspješno predškolsko uključivanje“. Rezultati pokazuju da odgajatelji iskazuju spremnost za predškolskim uključivanjem djece s teškoćama, odnosno sklonost pozitivnom stavu prema predškolskom uključivanju djece s teškoćama, a neodlučni su u samoprocjeni kompetencija za rad s djecom s teškoćama, s tendencijom prema samoprocjenjenoj nekompetentnosti. Mlađi odgajatelji i oni koji su imali kolegij o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji imaju pozitivniji stav prema predškolskom uključivanju. Višu razinu samoprocjenjene kompetencije imaju mlađi odgajatelji, oni s iskustvom u radu s djecom s teškoćama u redovnim i posebnim skupinama, oni koji su se stručno usavršavali i imali kolegij o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji. Odgajatelji procjenjuju da im je donekle dostupna podrška u predškolskoj inkluziji, a potrebna im je u velikoj mjeri. Nerazmjer potrebne i dostupne podrške ukazuje na prepreke za inkluziju. Odgajatelji s manje godina radnog staža, iskustvom u radu s djecom s teškoćama u redovnim i posebnim skupinama, kolegijem o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji, stručnom pomoći u rad s ovom djecom i izrađenim individualnim planom percipiraju više dostupne podrške. Odgajatelji koji su se stručno usavršavali o radu s djecom s teškoćama procjenjuju da im je potrebno više podrške u predškolskoj inkluziji. Spremnost odgajatelja odnosno stav odgajatelja prema predškolskom uključivanju objašnjava u najvećoj mjeri njihova procjena dostupne podrške. Samoprocjenjenu kompetenciju odgajatelja za rad s djecom s teškoćama, također, u najvećoj mjeri objašnjava njihova procjena dostupne podrške, zatim stručno usavršavanje o radu s djecom s teškoćama i kolegij o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji, a u manjoj mjeri iskustvo u radu s djecom s teškoćama u redovnoj skupini. Ovo istraživanje, kao i inozemna, ukazuje na značaj sadržaja o odgoju djece s teškoćama u dodiplomskoj edukaciji odgajatelja i stručnog usavršavanja. Oni značajno određuju kako odgajatelji procjenjuju osobnu kompetenciju za rad s djecom s teškoćama, odnosno spremnost odgajatelja prema predškolskom uključivanju.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb