Pregled bibliografske jedinice broj: 536888
Neformalno obrazovanje odraslih u Osijeku i Rijeci
Neformalno obrazovanje odraslih u Osijeku i Rijeci, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 536888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neformalno obrazovanje odraslih u Osijeku i Rijeci
(Non-formal adult education in Osijek and Rijeka)
Autori
Simel, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
19.11
Godina
2010
Stranica
55
Mentor
Klapan, Anita
Ključne riječi
obrazovanje odraslih; cjeloživotno obrazovanje(učenje); neformalno obrazovanje; Hrvatski kvalifikacijski okvir
(adult education; lifelong education (learning); non-formal education; Croatian qualification framework)
Sažetak
Problem je rada neformalno obrazovanje odraslih u Osijeku i Rijeci, a podijeljen je u dva temeljna dijela: teorijski i istraživački. U teorijskom je dijelu prikazano neformalno obrazovanje odraslih u kontekstu obrazovanja odraslih, s detaljnijim fokusiranjem na njegove bitne sastavnice: od povijesnog razvoja, samoga značenja, provođenja do vrednovanja. Istraživački dio obuhvaća ponudu neformalnoga obrazovanja u Osijeku i Rijeci te upoznatost, uključenost i zadovoljstvo građana istima. Korištenjem ankete kao instrumenta istraživanja na slučajnom uzorku od 100 građana Osijeka i 100 građana Rijeke, rezultati su pokazali da je ponuda neformalnog obrazovanja raznolika, a dominantni su informatički tečajevi i seminari, uz što se usko veže i managment, odnosno poslovna edukacija, zatim tečajevi stranih jezika te pojedini seminari i tečajevi usmjereni na osobni razvoj. Same razlike u ponudama u Osijeku i Rijeci nisu značajne. Što se tiče upoznatosti s ponudom neformalnoga obrazovanja, ispitanici iz Rijeke više su upoznati od ispitanika iz Osijeka, koji su najvećim dijelom tek djelomično upoznati s ponudom. Isto tako, upoznati ispitanici Osijeka i Rijeke tek su djelomično zadovoljni raznolikošću navedene ponude. U skladu s tim, ispitanici se iz Rijeke više uključuju u neformalne programe od ispitanika iz Osijeka. Usprkos tome, dobiveni su podatci pokazali da su ispitanici iz Osijeka zadovoljniji programima u kojima su sudjelovali, dok određeni broj građana Rijeke izriče svoje nezadovoljstvo. Ostali su rezultati prikazani kao potkrepa dobivenim podatcima. Istraživanje je dalo jednu uopćenu sliku „pozicije“ neformalnoga obrazovanja u gradovima Osijeku i Rijeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka