Pregled bibliografske jedinice broj: 536753
Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida
Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida // "School, education and learning for the future" / Jurčević Lozančić A ; Opić S (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 93-104 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 536753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida
(Mainstream education of visually impaired pupils (research review))
Autori
Fajdetić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
"School, education and learning for the future"
/ Jurčević Lozančić A ; Opić S - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 93-104
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
5th International Conference on Advanced and Systematic Research
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
integracija; oštećenje vida; pregled teorije i empirijskih istraživanja
(integration; visual impairment; review of the theory and empirical research)
Sažetak
Osobe (učenici) oštećena vida, ovisno o statusu vida i rezidualnom vidu, mogu biti slijepe i slabovidne (Fajdetić, 2007). Odgojno-obrazovna integracija je proces uključivanja učenika oštećena vida u redovne škole, programe i aktivnosti zajedno s vršnjacima. Odgojno-obrazovna integracija je zajednička aktivnost učitelja, defektologa, pedagoga, stručnjaka drugih profila i učenika oštećena vida u okviru nastavnih, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti te aktivno sudjelovanje roditelja i drugih članova obitelji koji im pružaju podršku. Niz istraživanja u Hrvatskoj provedeno je kako bi se znanstveno istražila odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida ili neki njezini aspekti (Sajković, Oberman-Babić, Fajdetić, 2010). U fokusu različitih istraživanja su učenici oštećena vida, ali i njihovi vršnjaci – učenici neoštećena vida. Istraživanja u području odgojno-obrazovne integracije usmjerena su i na roditelje učenika neoštećena vida i oštećena vida te nastavnike. Istražuje se i problematika povezana sa stručnjacima koji pružaju podršku u obitelji slijepog djeteta, naglašava se važnost njihovih kompetencija, dok se u novije vrijeme istražuju i okolnosti koje utječu na djelatnike koji rade s osobama oštećena vida. Cilj je ovoga rada dati prvi recentniji pregled hrvatskih istraživanja koji može pridonijeti razumijevanju specifičnosti učenika oštećena vida i drugih uključenih u proces odgojno-obrazovne integracije te koji može pridonijeti razumijevanju čimbenika koji pridonose uspješnosti odgojno-obrazovne integracije. Stručnjaci odgovarajućih kompetencija (znanja, vještina, stavova) mogu pružiti kvalitetnu podršku odgojno-obrazovnoj integraciji učenika oštećena vida. Upravo zbog važnosti spomenutog ovaj će rad omogućiti uvid u relevantnu teoriju i rezultate domaćih empirijskih istraživanja te uputiti zainteresiranog čitatelja na značajniju literaturu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Fajdetić
(autor)