Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 536753

Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida


Fajdetić, Andrea
Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida // "School, education and learning for the future" / Jurčević Lozančić A ; Opić S (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 93-104 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 536753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida
(Mainstream education of visually impaired pupils (research review))

Autori
Fajdetić, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
"School, education and learning for the future" / Jurčević Lozančić A ; Opić S - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 93-104

ISBN
978-953-7210-41-0

Skup
5th International Conference on Advanced and Systematic Research

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
integracija; oštećenje vida; pregled teorije i empirijskih istraživanja
(integration; visual impairment; review of the theory and empirical research)

Sažetak
Osobe (učenici) oštećena vida, ovisno o statusu vida i rezidualnom vidu, mogu biti slijepe i slabovidne (Fajdetić, 2007). Odgojno-obrazovna integracija je proces uključivanja učenika oštećena vida u redovne škole, programe i aktivnosti zajedno s vršnjacima. Odgojno-obrazovna integracija je zajednička aktivnost učitelja, defektologa, pedagoga, stručnjaka drugih profila i učenika oštećena vida u okviru nastavnih, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti te aktivno sudjelovanje roditelja i drugih članova obitelji koji im pružaju podršku. Niz istraživanja u Hrvatskoj provedeno je kako bi se znanstveno istražila odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida ili neki njezini aspekti (Sajković, Oberman-Babić, Fajdetić, 2010). U fokusu različitih istraživanja su učenici oštećena vida, ali i njihovi vršnjaci – učenici neoštećena vida. Istraživanja u području odgojno-obrazovne integracije usmjerena su i na roditelje učenika neoštećena vida i oštećena vida te nastavnike. Istražuje se i problematika povezana sa stručnjacima koji pružaju podršku u obitelji slijepog djeteta, naglašava se važnost njihovih kompetencija, dok se u novije vrijeme istražuju i okolnosti koje utječu na djelatnike koji rade s osobama oštećena vida. Cilj je ovoga rada dati prvi recentniji pregled hrvatskih istraživanja koji može pridonijeti razumijevanju specifičnosti učenika oštećena vida i drugih uključenih u proces odgojno-obrazovne integracije te koji može pridonijeti razumijevanju čimbenika koji pridonose uspješnosti odgojno-obrazovne integracije. Stručnjaci odgovarajućih kompetencija (znanja, vještina, stavova) mogu pružiti kvalitetnu podršku odgojno-obrazovnoj integraciji učenika oštećena vida. Upravo zbog važnosti spomenutog ovaj će rad omogućiti uvid u relevantnu teoriju i rezultate domaćih empirijskih istraživanja te uputiti zainteresiranog čitatelja na značajniju literaturu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Fajdetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Fajdetić, Andrea
Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida // "School, education and learning for the future" / Jurčević Lozančić A ; Opić S (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 93-104 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Fajdetić, A. (2011) Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida. U: Jurčević Lozančić A & Opić S (ur.)"School, education and learning for the future".
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2011}, pages = {93-104}, keywords = {integracija, o\v{s}te\'{c}enje vida, pregled teorije i empirijskih istra\v{z}ivanja}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {Odgojno-obrazovna integracija u\v{c}enika o\v{s}te\'{c}ena vida}, keyword = {integracija, o\v{s}te\'{c}enje vida, pregled teorije i empirijskih istra\v{z}ivanja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2011}, pages = {93-104}, keywords = {integration, visual impairment, review of the theory and empirical research}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {Mainstream education of visually impaired pupils (research review)}, keyword = {integration, visual impairment, review of the theory and empirical research}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font