Pregled bibliografske jedinice broj: 536666
Radne vrijednosti srednjoškolaca u početku i na svršetku školovanja u proizvodnim i neproizvodnim stručnim usmjerenjima
Radne vrijednosti srednjoškolaca u početku i na svršetku školovanja u proizvodnim i neproizvodnim stručnim usmjerenjima // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 25 (1986), 2; 75-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 536666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Radne vrijednosti srednjoškolaca u početku i na svršetku školovanja u proizvodnim i neproizvodnim stručnim usmjerenjima
(Values of high-school pupils at the beginning and at the end of schooling in job oriented and non-job oriented vocational schools)
Autori
Grgin, Tomislav ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Raboteg-Šarić, Zora
Izvornik
Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije) (0352-6798) 25
(1986), 2;
75-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
radne vrijednosti ; struktura vrijednosti ; srednjoškolci
(work values ; structure of values ; high-school students)
Sažetak
Od 112 đaka iz proizvodnih i 164 đaka iz neproizvodnih usmjerenja zadarskih srednjoškolskih centara došlo se ispitivanjima, obavljenim u početku i na svršetku njihova stručna školovanja, do podataka o hijerarhijskoj strukturi njihovih radnih vrijednosti. Komparativnom analizom dobivenih rang-lista radnih vrijednosti utvrdilo se da đaci iz proizvodnih usmjerenja relativno veći značaj (prva mjesta na rang-listi) daju onim vrijednostima koje određuju njihovu utilitarističnu, a đaci iz neproizvodnih usmjerenja takav značaj pridaju vrijednostima koje određuju njihovu samoaktualizacijsku orijentaciju. Pritom im se značajnija slaganja u vrijednosnoj hijerarhiji nalaze jedino u početku, ali ne i na svršetku stručna školovanja. Dobiveni rezultati ukazuju i na mogući utjecaj usmjerena obrazovanja na hijerarhijski slijed radnih vrijednosti srednjoškolaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru