Pregled bibliografske jedinice broj: 536370
Kreativnost u Reggio pedagogiji
Kreativnost u Reggio pedagogiji // Zbornik Dijete i estetski izričaji
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 536370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost u Reggio pedagogiji
(Creativity in Reggio pedagogy)
Autori
Nenadić-Bilan, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik Dijete i estetski izričaji
/ - , 2011
Skup
Dijete i estetski izričaji
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
predškolsko dijete; kreativnost; Reggio pedagogija;; ekspresivne aktivnosti; estetika prostora; poticanje razvoja; roditelji
(Preschool child; creativity; Reggio pedagogy; expressive activities; aesthetics of environment; development; parents)
Sažetak
Tijekom posljednjih četrdeset godina Reggio pedagogija je s pravom priskrbila atribute afirmativne i inventivne pedagogije. U Reggio pedagogiji polazi se od temeljnog stajališta da je predškolsko dijete aktivno, kreativno i kompetentno biće koje govori stotinu jezika, odnosno koje koristi brojne načine izražavanja svojih osjećaja, misli i ideja. U svakodnevnoj realizaciji odgojno-obrazovne djelatnosti iskazuje se otvorenost prema djetetu i njegovim interesima i prijedlozima, spremnost za iznenađenja i rizike te potraga za radovanjem u neočekivanom. Prihvaćajući estetiku kao važnu dimenziju života, te nastojeći izbjeći fragmentarni i redukcionistički pogled na procese odgoja i učenja predškolske djece, Reggio pedagozi objedinjuju racionalnost, imaginaciju, emociju i estetiku. U Reggio pedagoškoj koncepciji posebice se ističe važnost uređenja prostora, počevši od njegovog arhitektonskog rješenja do odabira boja i osvjetljenja. Prostor je organiziran tako da omogućuje djetetu slobodno izražavanje svojih kreativnih potencijala, radoznalosti, autonomije i komunikacije s drugima. Kreativna rješenja prostora očituju se u potpunoj povezanosti svih prostorija (nema hodnika), postojanju središnjeg trga za zajedničke šetnje i sastanke te uređenju atelijera. Zajedno s djecom i odgojiteljem u atelijeru rade atelijeristi, kao njihovi ključni partneri, a imaju zadaću stimulirati uporabu poetskih jezika, posebice vizualnog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Diana Nenadić-Bilan
(autor)