Pregled bibliografske jedinice broj: 536147
NADVOŽNJAK MUCIĆI
NADVOŽNJAK MUCIĆI // DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA 2009- CD / HRVATSKA KOMORA INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA (ur.).
Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2009. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 536147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NADVOŽNJAK MUCIĆI
(THE MUCIĆI OVERPASS)
Autori
Hrelja, Gordana ; Šavor, Zlatko ; Mujkanović, Nijaz
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA 2009- CD
/ HRVATSKA KOMORA INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA - Zagreb : Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2009, 1-1
ISBN
0-000-000000-0
Skup
DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA - 2009
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.06.2009. - 20.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nadvožnjak; spregnuta konstrukcija; autocesta
(Overpass; composite superstructure; highway)
Sažetak
Nadvožnjaci su najzastupljeniji objekti na autocestama, vrlo često je to niz nadvožnjaka u jednakim uvjetima. Pri projektiranju vrlo često se priibjegava tipiziranim rješenjima koja su isključivo prilagođena jednostavnoj izvedbi. U Hrvatskoj je uobičajena izvedba montažnih ili polumontažnih nadvožnjaka koji su relativno jeftini i brzi za izvedbu. Vrlo brzo se pokazuju mane takve izgradnje: pojavljuju se oštećenja na nadvožnjacima i potrebno je ulagati znatna sredstva u njihovo održavanje ili čak rušenje i ponovnu izgradnju. Osim toga, pri projektiranju tih nadvožnjaka nije posvećena velika pažnja njihovom oblikovanju, tako da ne ostavljaju povoljan vizualni dojam na korisnike autoceste, a upravo bi nadvožnjaci, koji su izloženi pogledu korisnika autoceste trebali biti estetski dobro oblikovani. Nakon opsežnih istraživanja novih oblika i mogućnosti izvedbe nadvožnjaka u svijetu u sklopu studije (naručitelj HAC d.o.o.) predloženi su i projektirani novi tipovi nadvožnjaka. Polazište istraživanja u ovoj studiji bilo je u tome da se intenzivan zamah gradnje cesta i mostova iskoristi za razvojni iskorak. Naime očita je usredotočenost i investitora i projektanata i izvođača na velike građevine, pri čemu se manji često zanemaruju. Cilj istraživanja bio je razraditi nekoliko novih tipova nadvožnjaka koji će biti funkcionalniji i sigurniji (pružiti bolju preglednost, eventualno i bez stupa u razdjelnom pojasu) a svakako estetski prihvatljiviji i trajniji. Pri tome tipizacija i jednostavnost izvedbe ne mora istodobno biti i ružnoća i monotonija. Jedan od nadvožnjaka bio je i nadvožnjak Mucići, autocesti Zagreb – Split – Dubrovnik na dionici Šestanovac – Zagvozd, koji je projektiran kao spregnuti nadvožnjak i premošćuje autocestu u jednom rasponu, bez stupa u srednjem pojasu. Analizirano je više inačica, i na kraju je odabran nadvožnjak sustava prosta greda. Poprečni presjek sastoji se od dva koritasta čelična nosača visine 1, 45 m sa dobetoniranom kolničkom pločom visine 25 cm. Visina nosača je konstantna duž cijelog raspona. Gornji pojas sastoji se od dvije lamele širine 400 mm, donji pojas je širine 1200 mm. Nad osloncima su glavni nosači spojeni sa poprečnim nosačima. U polju nema poprečnih nosača, a unutar glavnih nosača raspoređene su dijafragme na svakih 6, 0 m za osiguranje geometrije glavnih nosača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0822977-1497 - Granična stanja i održivost mostova
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb