Pregled bibliografske jedinice broj: 536133
Izgradnja novog mosta i sanacija starog mosta Rječina na obilaznici Rijeke
Izgradnja novog mosta i sanacija starog mosta Rječina na obilaznici Rijeke // DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA - CD / HRVATSKA KOMORA INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA (ur.).
Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2010. str. 1-1 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 536133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izgradnja novog mosta i sanacija starog mosta Rječina na obilaznici Rijeke
(Construction of the new Rječina Bridge and rehabilitation of the old Rječina Bridge of the Rijeka Bypass)
Autori
Hrelja, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA - CD
/ HRVATSKA KOMORA INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA - Zagreb : Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2010, 1-1
ISBN
0-000-000000-0
Skup
DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.06.2010. - 19.06.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
riječka obilaznica; most Rječina; južni kolnik; sjeverni kolnik; novi projekt; sanacija
(Rijeka bypass; Rječina bridge; southern pavement; northern pavement; new design; rehabilitation)
Sažetak
Novi južni most Rječina preko kanjona Rječine na riječkoj zaobilaznici, uz postojeći sjeverni most sagrađen 1984. godine, pušten je u promet krajem 2009. Projektna dokumentacija je izrađena sedamdesetih godina prošlog stoljeća za oba mosta prema onda važećim propisima, ali je izgradnja južnog kolnika odgođena do pojave prometne potrebe za punim profilom autoceste. Novim projektom obuhvaćena je prilagodba prvobitnog projekta današnjim propisima i preporukama za ispunjenje uvjeta nosivosti, uporabljivosti i trajnosti. Zamjetno uvećana prometna i seizmička djelovanja uzrokovala su povećanje dimenzija poprečnih presjeka konstrukcije mosta, a time i povećan utrošak gradiva u odnosu na prvobitni projekt. Most je razupornog tipa, s gredom od prednapetog betona na rasponima 50, 0+108, 5+50, 0 m. Kod novog mosta umjesto betonskih zglobova na spoju kosnika i temelja, izvedena je kruta veza. Za prednapinjanje su korišteni kabeli mnogo veće nosivosti, nego kod postojećeg sjevernog mosta. Izvedba mosta je izvedena kombiniranim postupkom. Postrani rasponi i kosnici izvedeni su na skeli, pridržanoj zategama, a glavni otvor slobodnom konzolnom gradnjom. Izrađen je i projekt sanacije sjevernog mosta, za koji je temeljem opsežnih ispitivanja utvrđeno, da je u vrlo dobrom stanju, osim dijelova opreme i vertikalnih kabela za preuzimanje odiznih sila na upornjacima, koji su jako korodirali, pa ih treba hitno zamijeniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo