Pregled bibliografske jedinice broj: 535491
Državna matura i zadovoljstvo životom kod adolescenata
Državna matura i zadovoljstvo životom kod adolescenata // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 233-233 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 535491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Državna matura i zadovoljstvo životom kod adolescenata
(State Graduation and Satisfaction with Life among adolescents)
Autori
Penezić, Zvjezdan ; Babić, Manda ; Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, 2011, 233-233
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Adolescencija; državna matura; zadovoljstvo životom
(Adolescence; state graduation; satisfaction with life)
Sažetak
Adolescencija je specifično razdoblje života, obilježeno brojnim izazovima. Prijelaz iz srednje škole na fakultet predstavlja značajan normativni događaj za onaj dio srednjoškolaca koji nastavljaju školovanje, a odnedavno je taj prijelaz obilježen i polaganjem državne mature. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati temporalno zadovoljstvo životom i njegove korelate kod maturanata tijekom polaganja državne mature, te kod učenika trećeg razreda gimnazije koji se tek pripremaju za državnu maturu. Osim temporalnog zadovoljstva životom ispitivano je: samopoštovanje, samoefikasnost, lokus kontrole, socijalne zalihe te stavovi o državnoj maturi. Uzorak se sastojao od 173 ispitanika, 86 učenika trećeg razreda gimnazije i 87 gimnazijskih maturanata. Rezultati su pokazali da ne postoje značajne razlike u temporalnom zadovoljstvu prošlim i sadašnjim životom između maturanata i učenika trećeg razreda. Međutim, postoje razlike u temporalnom zadovoljstvu budućim životom između maturanata i učenika trećeg razreda, pri čemu se pokazalo da maturanti očekuju veće zadovoljstvo. Postoji pozitivna povezanost procjene stresnosti državne mature sa lokusom kontrole, socijalnom integracijom i brigom za druge. Nadalje, učenici zadovoljniji životom imaju veće samopoštovanje i samoefikasniji su te imaju snažnije socijalne zalihe i internalni lokus kontrole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru