Pregled bibliografske jedinice broj: 535485
Samopoštovanje i perfekcionizam kod učenica srednje škole i studentica
Samopoštovanje i perfekcionizam kod učenica srednje škole i studentica // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 206-206 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 535485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoštovanje i perfekcionizam kod učenica srednje škole i studentica
(Self-esteem and perfectionism among university and high school women students)
Autori
Čuljak, Anita ; Penezić, Zvjezdan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, 2011, 206-206
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Samopoštovanje; perfekcionizam; srednja škola; studij; studentice
(Self-esteem; perfectionism; high school; faculty)
Sažetak
Pregledom različitih konceptualizacija samopoštovanja i perfekcionizma jasno je da ne postoji jednoznačan zaključak o njihovoj međusobnoj povezanosti. Također, sam perfekcionizam nije dovoljno istražen te ne postoji jedinstveno shvaćanje oko dimenzija koje ga opisuju, iako se učestalo ponavljaju nalazi o postojanju pozitivnog i negativnog perfekcionizma. Iz tog razloga, cilj ovog istraživanja bio je utvrditi efekte i eventualnu povezanost samopoštovanja i pozitivnog i negativnog perfekcionizma, na uzorku srednjoškolki i studentica. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Skala samosviđanja i samokompetentnosti (Tafarodi i Swann, 2000) te Skala pozitivnog i negativnog perfekcionizma (Terry-Short i sur., 1995). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 407 ispitanica (200 učenica srednjih škola iz Ljubuškog i Mostara, te 207 studentica različitih studijskih grupa sa Sveučilišta u Mostaru). Utvrđeno je da postoje razlike u samopoštovanju, pozitivnom i negativnom perfekcionizmu između srednjoškolki i studentica, pri čemu učenice imaju veću razinu samopoštovanja od studentica, dok studentice imaju višu razinu negativnog perfekcionizma. Nije utvrđena razlika u razini pozitivnog perfekcionizma kod sudionica ovog istraživanja. Nadalje, na oba uzorka utvrđena je pozitivna povezanost između samopoštovanja i pozitivnog perfekcionizma, te značajna, ali negativna povezanost između samopoštovanja i negativnog perfekcionizma. Također, utvrđeno je da su značajni prediktori samopoštovanja kod srednjoškolki pozitivni i negativni perfekcionizam, a kod studentica zadovoljstvo brakom roditelja te pozitivni i negativni perfekcionizam.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Zvjezdan Penezić
(autor)