Pregled bibliografske jedinice broj: 535204
Neprimjerena struktura i organizacija obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području u Republici Hrvatskoj
Neprimjerena struktura i organizacija obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području u Republici Hrvatskoj // Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih (Book of Proceedings of the 5th International Conference) / Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2011. str. 157-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 535204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neprimjerena struktura i organizacija obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području u Republici Hrvatskoj
(Inadequate Structure and Organization of Educational Institutions as a Fundamental Obstacle to the Successful Adult Education in the Professional-Technical and Vocational Education in the Republic of Croatia)
Autori
Purković, Damir ; Klapan, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih (Book of Proceedings of the 5th International Conference)
/ Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2011, 157-169
ISBN
978-953-55704-4-8
Skup
V. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih "Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih"
Mjesto i datum
Murter, Hrvatska, 09.06.2011. - 10.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje odraslih; radno-tehničko obrazovanje; stručna praksa; strukovno obrazovanje; tehničko obrazovanje i osposobljavanje; visokoškolsko tehničko obrazovanje
(adult education; higher technical education; professional technical education; professional practice; technical education and training; vocational education; working-technical education)
Sažetak
Evidentni su problemi pri obrazovanju i osposobljavanju odraslih osoba u radno-tehničkom obrazovnom području. Oni se očituju kroz sve veću nekonkurentnost kadrova koje producira obrazovni sustav, te njihovu neprilagodljivost tržištu rada. S obzirom na specifičnosti nastave RTP-a, postojeću strukturu obrazovnog sustava i suvremene proizvodne odnose, problemi se hipotetski mogu svrstati u nekoliko kategorija: složenost proizvodnih odnosa, psihofizička ograničenja odraslih polaznika, neprimjerena struktura obrazovnih institucija, destimulativno socio-ekonomsko okružje, nedostatna gospodarska baza i neodgovarajuća obrazovna i regulatorna politika. Zbog složenosti utjecaja pojedinih kategorija na obrazovanje odraslih, kao i na ograničenu mogućnost utjecaja na pojedine kategorije problema, nužno je ograničiti se na onu kategoriju na koju je moguće izravno i djelovati, a to je struktura i organizacija obrazovnih institucija. Stoga je provedeno i istraživanje strukture i organizacije obrazovnih institucija, koje se, između ostalog, bave obrazovanjem odraslih u RTP-u, te odnosa tih institucija s gospodarstvom. U fokusu ovog istraživanja i analize prikupljenih podataka bila je provedba nastavnog programa u obrazovnoj instituciji, te provedba stručne prakse u privredi, kao i međuovisnost i usklađenost tih institucija i privrednih subjekata pri provedbi radno-tehničkog obrazovanja i osposobljavanja. Nakon potrebne analize problema i njegovog utjecaja na konačne kompetencije polaznika u RTP-u, izložen je pokušaj mogućih smjernica, odnosno postupaka kojima bi se moglo ublažiti ili u potpunosti ukloniti neke od navedenih kategorija problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka