Pregled bibliografske jedinice broj: 535202
Andragoški pokreti
Andragoški pokreti // Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih = Book of proceedings of the 5th international conference Andragogical profession and competences of experts in adult education / Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2011. str. 170-183 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 535202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Andragoški pokreti
(Andragogical movements)
Autori
Klapan, Anita ; Živčić, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih = Book of proceedings of the 5th international conference Andragogical profession and competences of experts in adult education
/ Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2011, 170-183
ISBN
978-953-55704-4-8
Skup
Međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih (5 ; 2011)
Mjesto i datum
Murter, Hrvatska, 09.06.2011. - 10.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje odraslih; andragoški pokreti; narodne škole; opismenjavanje i usavršavanje odraslih; cjeloživotno učenje
(adult education; andragogical movements; popular schools; literacy and further training of adults; lifelong learning)
Sažetak
Ukoliko država, određena skupina ljudi, ili institucija smatraju da u određenom trenutku za nešto postoji potražnja (potreba), organizirat će što je potrebno kako bi li se stvorila „ponuda“. Ukoliko je ta “ponuda“ u obliku andragoških pokreta, onda je to odgovor na “potražnju“ za što većim brojem obrazovanih odraslih ljudi. Položaj i mjesto obrazovanja odraslih u nekoj zemlji proizlazi iz politike koju ona vodi pod utjecajem određenih potreba i promjena. Autori u ovom članku daju kratki povijesni pregled andragoških pokreta: od Perzije, preko antičke Grčke i staroga Rima pa sve do andragoških pokreta u Velikoj Britaniji, SAD-u, skandinavskim zemljama, afričkim zemljama, Francuskoj, Njemačkoj i na kraju andragoškim pokretima u Hrvatskoj. Poznavanje razvoja obrazovanja odraslih kroz povijest potrebno je radi njegova dubljeg razumijevanja i potpunijeg sagledavanja u sadašnjosti i što uspješnijeg rješavanja suvremenih problema i pitanja unutar ovog područja. Da bi stariji uopće mogli poučavati ičemu mlade, oni sami moraju biti obrazovani. Iz te premise proizlazi zaključak da je obrazovanje odraslih vrlo važan aspekt obrazovanja općenito!
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Anita Zovko
(autor)