Pregled bibliografske jedinice broj: 535186
Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 213-232 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 535186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
(Contribution of verbal working memory span to text comprehension in early adolescence)
Autori
Rončević Zubković, Barbara
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 20
(2011), 2;
213-232
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
radno pamćenje; kratkoročno pamćenje; razumijevanje; rječnik
(working memory; short-term memory; comprehension; vocabulary)
Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta kod mlađih adolescenata. Kako bi se mogao kontrolirati efekt relevantnih varijabli pri ispitivanju odnosa raspona radnog pamćenja i razumijevanja, ispitan je rječnik i raspon verbalnog kratkoročnog pamćenja, kao i učinkovitost procesiranja u oba zadatka pamćenja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda triju osnovnih škola (98 dječaka i 88 djevojčica). Kako bi se ustanovilo je li samostalni doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta značajan kada se kontroliraju ostali relevantni čimbenici, proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Rezultati pokazuju da je raspon verbalnog radnog pamćenja značajan samostalni prediktor razumijevanja kada se zasebno kontroliraju efekti pojedinih relevantnih varijabli, no njegov samostalni doprinos prestaje biti statistički značajan kada se sve varijable zajedno uključe u analizu. Najjačim prediktorom razumijevanja pokazao se rječnik. Rezultati upućuju na zaključak da prediktivna vrijednost raspona verbalnog radnoga pamćenja za razumijevanje pri čitanju primarno proizlazi iz zajedničke varijance koju ta varijabla dijeli s ostalim mjerama kojima se ispituje jezično procesiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- DOAJ, EBSCO, Proquest, SCOPUS