Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 535186

Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji


Rončević Zubković, Barbara
Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 213-232 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 535186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
(Contribution of verbal working memory span to text comprehension in early adolescence)

Autori
Rončević Zubković, Barbara

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 20 (2011), 2; 213-232

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
radno pamćenje; kratkoročno pamćenje; razumijevanje; rječnik
(working memory; short-term memory; comprehension; vocabulary)

Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta kod mlađih adolescenata. Kako bi se mogao kontrolirati efekt relevantnih varijabli pri ispitivanju odnosa raspona radnog pamćenja i razumijevanja, ispitan je rječnik i raspon verbalnog kratkoročnog pamćenja, kao i učinkovitost procesiranja u oba zadatka pamćenja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda triju osnovnih škola (98 dječaka i 88 djevojčica). Kako bi se ustanovilo je li samostalni doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta značajan kada se kontroliraju ostali relevantni čimbenici, proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Rezultati pokazuju da je raspon verbalnog radnog pamćenja značajan samostalni prediktor razumijevanja kada se zasebno kontroliraju efekti pojedinih relevantnih varijabli, no njegov samostalni doprinos prestaje biti statistički značajan kada se sve varijable zajedno uključe u analizu. Najjačim prediktorom razumijevanja pokazao se rječnik. Rezultati upućuju na zaključak da prediktivna vrijednost raspona verbalnog radnoga pamćenja za razumijevanje pri čitanju primarno proizlazi iz zajedničke varijance koju ta varijabla dijeli s ostalim mjerama kojima se ispituje jezično procesiranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Rončević Zubković, Barbara
Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 213-232 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rončević Zubković, B. (2011) Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji. Psihologijske teme, 20 (2), 213-232.
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, year = {2011}, pages = {213-232}, keywords = {radno pam\'{c}enje, kratkoro\v{c}no pam\'{c}enje, razumijevanje, rje\v{c}nik}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Doprinos raspona verbalnog radnog pam\'{c}enja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji}, keyword = {radno pam\'{c}enje, kratkoro\v{c}no pam\'{c}enje, razumijevanje, rje\v{c}nik} }
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, year = {2011}, pages = {213-232}, keywords = {working memory, short-term memory, comprehension, vocabulary}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Contribution of verbal working memory span to text comprehension in early adolescence}, keyword = {working memory, short-term memory, comprehension, vocabulary} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • DOAJ, EBSCO, Proquest, SCOPUS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font