Pregled bibliografske jedinice broj: 534676
Utjecaj osovinskog opterećenja na dimenzioniranje savitljivih kolničkih konstrukcija
Utjecaj osovinskog opterećenja na dimenzioniranje savitljivih kolničkih konstrukcija // 5. HRVATSKI KONGRES O CESTAMA - ZBORNIK RADOVA / Tatjana Rukavina (ur.).
Cavtat, Hrvatska, 2011. (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 534676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj osovinskog opterećenja na dimenzioniranje savitljivih kolničkih konstrukcija
(Influence of axle load on flexible pavement design)
Autori
Rukavina, Tatjana ; Ožbolt, Marko ; Domitrović, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5. HRVATSKI KONGRES O CESTAMA - ZBORNIK RADOVA
/ Tatjana Rukavina - , 2011
Skup
5. HRVATSKI KONGRES O CESTAMA
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 16.10.2011. - 19.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dimenzioniranje kolničkih konstrukcija; prometno opterećenje; osovinsko opterećenje; faktor ekvivalencije; standardno ekvivalentno osovinsko opterećenje
(pavement design; traffic load; axle load; load equivalency factor; equivalent standard axle load)
Sažetak
Projektiranje kolničkih konstrukcija cestovnih prometnica u Hrvatskoj se provodi prema standardiziranoj metodi temeljenoj na rezultatima AASHO Road Testa. Osnovni ulazni parametri koji se koriste u postupku dimenzioniranja su projektni period, vozna sposobnost površine kolnika na kraju projektnog perioda, klimatsko-hidrološki uvjeti, nosivost materijala posteljice, kvaliteta primijenjenih materijala u kolničkoj konstrukciji te prometno opterećenje. Prilikom dimenzioniranja kolničkih konstrukcija prometno opterećenje izraženo ukupnim brojem prijelaza. standardnog 80 kN osovinskog opterećenja u projektnom periodu predstavlja najutjecajniji parametar. Standard za proračun ukupnog broja prijelaza strandardnog ekvivalentnog osovinskog opterećenja izrađen je 1981. godine. Karakteristike vozila kao i zakonom propisana maksimalna osovinska opterećanja od tog su se perioda značajno promijenila kako na europskom kontinentu tako i u Hrvatskoj. U radu se ukazuje na potrebu temeljitog redefiniranja kategorija vozila definiranih standardnom kao i načina proračuna prometnog opterećenja obzirom da kolničke konstrukcije projektirane za broj prijelaza standardnog ekvivalentnog opterećenja izračunatog za kategorije vozila definirane važećom normom imaju oko 20% manje debljine asfaltnih slojeva od onih projektiranih za prometno opterećenje proračunato za tipove vozila kakva se danas kreću cestovnim prometnicama u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-1102147-2143 - Modeliranje ponašanje kolničkih konstrukcija cesta s asfaltnim zastorom (Rukavina, Tatjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb