Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 534656

Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi


Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana
Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi // Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2011. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 534656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi
(Positive and negative child-rearing practices, dealing with children's emotions and subjective well-being of mothers of preschool children)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima / Kolesarić, Vladimir - Osijek : Društvo psihologa Osijek, 2011, 32-32

Skup
19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2011. - 15.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
pozitivni i negativni odgojni postupci; postupanje s dječjim emocijama; subjektivna dobrobit; majke; predškolska djeca
(Positive and negative child-rearing practices; children's emotions; subjective well-being; mothers; preschool children)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos subjektivne dobrobiti i nekih pozitivnih i negativnih dimenzija odgojnih postupaka majki djece predškolske dobi. Također, cilj je bio ispitati i odnos odgojnih postupaka i postupanja s dječjim emocijama majki djece predškolske dobi. Sudionici istraživanja bile su majke 258 djece (123 dječaka i 135 djevojčica) u dobi od 3 do 7 godina (M=61.62 mjeseci, SD=14.14) koja pohađaju dječje vrtiće u dva manja grada u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni primjenom Skale zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985), Skale subjektivne sreće (Lyubomirsky i Lepper, 1997), Upitnika roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković i Kuterovac-Jagodić, 2009) te Upitnika postupanja s dječjim emocijama (Brajša-Žganec, 2002). Rezultati istraživanja pokazali su da što su majke sretnije i zadovoljnije svojim životom više koriste pozitivnu disciplinu i prihvaćanje u odgoju svoje djece, a manje su sklone popustljivosti i korištenju negativne discipline. Niti zadovoljstvo životom niti subjektivna sreća majki nisu se pokazali statistički značajno povezanim s majčinim postupanjem s dječjim negativnim emocijama. Postupanje s dječjom tugom značajno je povezano s većinom ispitanih odgojnih postupaka majki. Majke koje znaju postupati s dječjom emocijom tuge više primjenjuju pozitivnu disciplinu i više prihvaćaju svoje dijete. Istovremeno, te su majke manje sklone primjeni negativne discipline, tj. kažnjavanju. Majčino postupanje s dječjom emocijom intenzivne ljutnje nije značajno povezano niti s jednom dimenzijom roditeljskih odgojnih postupaka majki.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
226-0000000-3393 - Evolucijski naturalizam i problem moralnog znanja (Bracanović, Tomislav, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana
Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi // Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2011. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Brajša-Žganec, A. & Hanzec, I. (2011) Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi. U: Kolesarić, V. (ur.)Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima.
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Hanzec, Ivana}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2011}, pages = {32-32}, keywords = {pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dje\v{c}jim emocijama, subjektivna dobrobit, majke, pred\v{s}kolska djeca}, title = {Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dje\v{c}jim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dje\v{c}jim emocijama, subjektivna dobrobit, majke, pred\v{s}kolska djeca}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Hanzec, Ivana}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2011}, pages = {32-32}, keywords = {Positive and negative child-rearing practices, children's emotions, subjective well-being, mothers, preschool children}, title = {Positive and negative child-rearing practices, dealing with children's emotions and subjective well-being of mothers of preschool children}, keyword = {Positive and negative child-rearing practices, children's emotions, subjective well-being, mothers, preschool children}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font