Pregled bibliografske jedinice broj: 534607
Teorija samoodređenja i akademski uspjeh
Teorija samoodređenja i akademski uspjeh // Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija – mediji – etika / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena (ur.).
Poreč: Društvo psihologa Istre, 2008. str. 170-170 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 534607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorija samoodređenja i akademski uspjeh
(Self-determination theory and academic success)
Autori
Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija – mediji – etika
/ Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena - Poreč : Društvo psihologa Istre, 2008, 170-170
ISBN
978-953-95206-2-3
Skup
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija – mediji – etika
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01.10.2008. - 04.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samoregulacija; akademski uspjeh; kontinuum samoodređenja
(self-regulation; academic achievement; self-determination continuum)
Sažetak
Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi povezanost akademske samoregulacije i akademskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 217 studenata prve i druge godine (159 ženskih i 58 muških sudionika) biologije i medicine. Korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Self Regulation Questionnaire- Academic, SRQ-A, Ryan i Connell, 1989) i ocjena na ispitu. Dobiveni rezultati upućuju na sljedeće: I u našim sociokulturalnim uvjetima, i to na akademskoj razini, može se registrirati postojanje kontinuuma samoodređenja kojeg predviđa Deci- Ryanova (2000) teorija. Utvrđeno je postojanje pozitivne povezanosti autonomne motivacije s ocjenama na ispitu. Značajnim prediktorima akademskog uspjeha pokazali su se intrinzična motivacija i fakultet koji student pohađa. Sudionici s različitim stupnjem autonomne samoodređenosti se ne razlikuju u akademskom uspjehu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Diplomski rad rađen pod mentorstvom dr.sc.Zvonimira Knezovića, red.prof.