Pregled bibliografske jedinice broj: 534605
Metakognicija i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha
Metakognicija i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha // 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Odgovornost - osobna, profesionalna, društvena : knjiga sažetaka / Nazor, Mirjana (ur.).
Split: Društvo psihologa Split, 2009. str. 113-113 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 534605 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metakognicija i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha
(Metacognition and intelligence as predictors of academic success)
Autori
Piri, Gabrijela ; Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Odgovornost - osobna, profesionalna, društvena : knjiga sažetaka
/ Nazor, Mirjana - Split : Društvo psihologa Split, 2009, 113-113
Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa Odgovornost - osobna, profesionalna, društvena (17 ; 2009)
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 11.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inteligencija; metakognicija; školski uspjeh
(metacognition; intelligence; academic success)
Sažetak
Schraw i Moshman (1995) definiraju metakogniciju kao znanje i regulaciju kognitivnih procesa (prema Schraw, Crippen i Hartley, 2006). Za razliku od kognicije koja obuhvaća samo izvršavanje zadatka, metakognicija obuhvaća razumijevanje na koji način je zadatak izvršen. Metakognitivni procesi su važni jer dovode do konceptualnih promjena u učenju što omogućuje duže zadržavanje materijala i primjenu na nov način (Georghiades, P., 2000.). Kognitivne sposobnosti su se u različitim istraživanjima pokazale kao važan prediktor školskog uspjeha, koeficijenti korelacije između opće inteligencije i školskih ocjena u osnovnoj školi iznose u prosjeku oko 0, 5 (Neisser i sur., 1996). Istraživanja metakognicije i inteligencije su pokazala da su metakognicija i kognitivne sposobnosti dva različita konstrukta, te da (prema Howard i sur., 2001) visok stupanj metakognitivne samoregulacije može kompenzirati niže sposobnosti u uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati povezanost inteligencije i metakognicije s školskim uspjehom učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju su korišteni slijedeći instrumenti: Upitnik metakognicije (Vizek-Vidović, 2002), Kognitivno-neverbalni test (Sučević, Momirović, Fruk i Auguštin, 2004) i ljestvica rječnika Mill Hill (Lewis i sur., 1977). Preliminarni rezultati na 108 ispitanika pokazali su pozitivnu povezanost između metakognicije i školskog uspjeha, te inteligencije i školskog uspjeha. Korelacija između testova inteligencije i Upitnika metakognicije nije se pokazala statistički značajnom. Rezultati upućuju da metakognicija, izuzev inteligencije, djeluje kao zaseban prediktor školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek