Pregled bibliografske jedinice broj: 534604
Povezanost akademske samoregulacije, akademskog uspjeh i psihičkog zdravlja
Povezanost akademske samoregulacije, akademskog uspjeh i psihičkog zdravlja // 18. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kroskulturalna psihologija: Knjiga sažetaka / Takšić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2010. str. 97-97 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 534604 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost akademske samoregulacije, akademskog uspjeh i psihičkog zdravlja
(Correlation between academic self-regulation, academic success and psychological health)
Autori
Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
18. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kroskulturalna psihologija: Knjiga sažetaka
/ Takšić, Vladimir - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2010, 97-97
Skup
18. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kroskulturalna psihologija:
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.10.2010. - 16.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samoregulacija; akademski uspjeh; kontinuum samoodređenja; psihičko zdravlje
(self-regulation; academic achievement; self-determination continuum; psychological health)
Sažetak
Unazad dvadestak godina brojni istraživači su se bavili provjerom teorije samoodređenja i mogućnosti njezine generalizacije na akademsku populaciju. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi povezanost akademske samoregulacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja te postojanje razlika u akademskom uspjehu i psihičkom zdravlju između studenata s različitim stupnjem autonomije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 350 studenata druge i treće godine (169 muških i 181 ženskih sudionika). Korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Self Regulation Questionnaire-Academic, SRQ-A, Ryan i Connell, 1989), Upitnik za samoprocjenu zdravstvenog statusa (SF-36 Health Survey, Ware i Sherbourne, 1992) te dvije mjere akademskog uspjeha (opći uspjeh s prethodne godine studija i ukupan broj nepoloženih ispita). Dobiveni rezultati govore u prilog teoriji samoodređenja (Deci i Ryan, 1985, 1991). Dobili smo pozitivnu povezanost između akademske samoregulacije i općeg uspjeha studenata. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su bolji uspjeh od studenata s kontroliranom motivacijom. Također smo dobili negativnu povezanost između akademske samoregulacije i broja nepoloženih ispita. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su manji broj nepoloženih ispita za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom. Dobivena je i pozitivna povezanost između stupnja relativne autonomije i psihičkog i općeg zdravlja. Studenti koji su autonomno motivirani izvještavali su o bolje psihičkom i općem zdravlju, za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(autor)