Pregled bibliografske jedinice broj: 53458
Metodika nastave matematike s informatikom II
Metodika nastave matematike s informatikom II / Elezović, Neven (ur.).
Zagreb: Element, 1999
CROSBI ID: 53458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodika nastave matematike s informatikom II
(How to Teaching and Learning Mathematics II)
Autori
Pavleković, Margita
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Element
Grad
Zagreb
Godina
1999
Stranica
206
ISBN
953-197-118-8
Ključne riječi
matematika; učenje; poučavanje
(mathematics; learning; teaching)
Sažetak
Knjiga je namijenjena studentima matematike nastavnog smjera, nastavnicima matematike i roditeljima, koji žele saznati više o načinima učenja i poučavanja matematike. Predstavlja svojevrsni nastavak kjnige Metodika nastave matematike s informatikom I, ali se može čitati i kao zasebna cjelina. Knjiga se sastoji od četiri poglavlja. Prvo poglavlje je posvećeno potrebi zaživljavanja problemske nastave u praksi, koja bi bila temeljena na primjerima iz svakodnevnog života. Time se otvara rasprava o važnom pitanju: što je to problem? Tragajući za odgovorom na ovo važno pitanje, u prvom poglavlju se govori o sposobnostima za matematiku, kao i o nužnosti ovladavanja pojmovima kao što su aksiom, definicija, teorem i dokaz. Drugo poglavlje ukazuje na važnost heurističkog pristupa u nastavi matematike. Daju se primjeri promišljanja učenika razne dobi i matematičkog predznanja na putu do "otkrića" pojedinih pojmova ili tema. Završna promišljanja učenika predočena su u obliku članka, odnosno seminarskog rada. Time se ističe značaj poticanja učenika od strane učitelja na samostalan rad. U trećem poglavlju sučeljava se, odnosno pomiruje tradicionalno i suvremeno u nastavi matematike. S jedne strane, ukazuje se na neophodnost računala u nastavi matematike. Na odabranim primjerima opisuju se prilike i načini korištenja računala u nastavi matematike. S druge strane, kada god je to moguće, ističe se potreba navikavanja učenika na predviđanja rješenja, na procjenu, na hrabrost predlaganja raznih putova prema rješenju. Time se ističe značenje sustavnog ohrabrivanja učenika od strane učitelja na putu ovladavanja logičkim mišljenjem, otkrićem osobnog stava i sticanja samopouzdanja. U četvrtom poglavlju raspravlja se o nekim proturječnim zahtijevima u odnosu na izvođenje nastavnog sata, kao što su: treba li konkretizirati apstraktno u nastavi matematike, je li ocjena mjera znanja i/ili odgojno sredstvo. Na primjerima analize paralelnih sati iste nastavne jedinice koje su različiti učitelji održali u različitim odjelima, promišlja se o ciljevima i zadaćama koji se postižu u svezi poučavanja i učenja učenika na satovima matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika