Pregled bibliografske jedinice broj: 534455
Validacija Upitnika o nasilju djeteta u školi
Validacija Upitnika o nasilju djeteta u školi // Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. str. 254-254 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 534455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Validacija Upitnika o nasilju djeteta u školi
(Validation of Bullying Questionnaire)
Autori
Velki, Tena ; Piri, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb, 2011, 254-254
ISBN
9789531753913
Skup
Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
validacija; nasilje među djecom
(validation; bullying)
Sažetak
Nasilje među djecom (međuvršnjačko nasilje ili bullying) često se definira kao oblik agresivnog ponašanja u kojem postoji nesrazmjer moći između nasilnika i žrtve gdje nasilnik ima veću moć. Takvo ponašanje je neopravdano, učestalo se ponavlja, žrtva agresije ga doživljava kao okrutno dok nasilnik uživa u njemu (Rigby, 2002). Cilj rada je validirati Upitnik o nasilju djeteta u školi. Polazište nam je bio UŠN (Upitnik školskog nasilja, 2003) koji je razvijen u sklopu šireg istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba. Konstruiran je na temelju Upitnika nasilnik/žrtva autora Dana Olweusa (1989., prema Olweus, 1998.). Upitnik obuhvaća neke demografske karakteristike djeteta. Detaljnije je obuhvaćena učestalost počinjenoga nasilja prema drugoj djeci. Skale doživljenoga i počinjenoga nasilja sastoje se svaka od 19 čestica, koje se odnose na ponašanja koja predstavljaju različite oblike nasilja u školi i putem modernih tehnologija. Ukupno je sudjelovalo 325 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole. Za obje skale upitnika Kolmogorov Smirnovljev test pokazuje da rezultati nisu distribuirani normalno. Skale su negativno asimetrične, odnosno rezultati imaju tendenciju grupiranja prema višim vrijednostima. Kako bi se utvrdila konstruktna valjanost ljestvica provedena je faktorska analiza na zajedničke faktore. Za skalu doživljenog nasilja utvrđeno je postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 41.62% varijance. Prvi faktor smo nazvali nasilje među djecom u školi te se sastoji od 13 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali nasilje putem modernih tehnologija te se sastoji od 6 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.85, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.72 dok je pouzdanost skale doživljenog nasilja, cronbach α = 0.86. Za skalu počinjenog nasilja također je utvrđeno postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 44.13% varijance. Prvi faktor smo nazvali nasilje među djecom u školi te se sastoji od 13 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali nasilje putem modernih tehnologija te se sastoji od 6 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.82, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.70 dok je pouzdanost skale doživljenog nasilja, cronbach α = 0.83.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Gabrijela Vrdoljak
(autor)