Pregled bibliografske jedinice broj: 534452
Validacija upitnika školske klime (verzije za učenike i nastavnike)
Validacija upitnika školske klime (verzije za učenike i nastavnike) // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 197-197 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 534452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Validacija upitnika školske klime (verzije za učenike i nastavnike)
(Validation of School Clime Questionnaire (versions for teachers and students))
Autori
Antunović, Ana ; Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 197-197
ISBN
9789531753913
Skup
Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
validacija; školska klima
(validation; school clime)
Sažetak
Školska klima je skup unutarnjih karakteristika po kojima se škole međusobno razlikuju i koje utječu na ponašanje njezinih članova a time i na kvalitetu školskih procesa i učinaka.Cilj rada je bio validirati Upitnik školske klime, verziju za učenike i za nastavnike. Ukupno je sudjelovalo 325 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole i 101 nastavnik iz 5 različitih osnovnih škola. Za obje verzije upitnika rezultati nisu distribuirani normalno. Skale su pozitivno asimetrične. Upitnik školske klime, verzija za učenike, prvotno je imao 23 čestice. Bilo je potrebno izbaciti 5 čestica tako da konačna verzija ima ukupno 18 čestica. Kako bi se utvrdila konstruktna valjanost ljestvice provedena je faktorska analiza na zajedničke faktore. Utvrđeno je postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 48.35% varijance. Prvi faktor smo nazvali klima i odnosi se na školsku klimu te se sastoji od 13 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali odnos prema školovanju, odnosi se na učenikovo predviđanje budućnosti i važnosti školovanja te se sastoji od 5 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.90, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.66 dok je pouzdanost cijelog Upitnika školske klime, verzije za učenike, cronbach α = 0.89. Upitnik školske klime, verzija za nastavnike, prvotno je imao 25 čestica te je izbačeno 6 čestica tako da konačna verzija ima ukupno 19 čestica. Također je i ovdje utvrđeno postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 41.15% varijance. Prvi faktor smo također nazvali klima i se sastoji od 12 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali odnos prema učenicima, odnosi se na nastavnikovu procjenu odnosa prema učenicima te se sastoji od 7 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.84, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.73 dok je pouzdanost cijelog Upitnika školske klime, verzije za nastavnike cronbach α = 0.87.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek