Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 534437

Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća u samoreguliranom učenju


Pahljina-Reinić, Rosanda
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća u samoreguliranom učenju, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 534437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća u samoreguliranom učenju
(Personal and contextual achievement goals in self-regulated learning)

Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
18.07

Godina
2011

Stranica
170

Mentor
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Ključne riječi
osobni ciljevi postignuća; kontekstualni ciljevi postignuća; interes; akademske emocije; strategije učenja; akademsko postignuće
(personal achievement goals; contextual achievement goals; interest; academic emotions; learning strategies; academic achievement)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati učinke kvazi-eksperimentalnih ciljeva postignuća (ciljevi učenja, ciljevi izvedbe putem uključivanja, kombinirani ciljevi učenje/izvedba putem uključivanja) i osobnih ciljeva postignuča (klaster izbjegavanje rada, izvedba/izbjegavanje rada, nemotivirani, učenje) za upotrebu strategija učenja, motivaciju, emocije i postignuće učenika u učenju ekspozitornog teksta. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 srednjoškolca gimnazijskog usmjerenja, u razrednim odjelima, pri čemu su odjeljenja po slučaju raspoređena u jedan od tri eksperimentalna i jedan kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva izvršena je uputom koja inducira ciljnu strukturu zadatka učenja ekspozitornog teksta. Osim zadatka učenja teksta, ispitivanjem su prikupljene mjere samoprocjena ishodnih varijabli učenja. Postignuće učenika u zadatku učenja procijenjeno je neposredno i odgođeno. Na razini kontekstualnih uvjeta, utvrđeni su specijalizirani povoljni učinci ciljeva učenja na neke motivacijske ishode, te ciljeva izvedbe putem uključivanja na postignuće, dok se najadaptivnijim pokazao uvjet multiplih ciljeva zbog povoljnih učinaka na obje skupine ishoda. Na razini osobnih ciljeva, najpovoljnije učinke polučili su ciljevi učenja u vidu pozitivnog motivacijskog i emocionalnog profila, te povoljnog učinka na postignuće. Stoga je utvrđeni obrazac učinaka kontekstualnih ciljeva sukladan modelu multiplih ciljeva, dok je obrazac učinaka osobnih ciljeva sukladniji normativnom pristupu. U istraživanju je utvrđena granično značajna interakcija osobnih i kontekstualnih ciljeva na emociju uživanja, pri čemu obrazac interakcije više govori u prilog modelu multiplih ciljeva utoliko što je učinak klastera učenja ovisio o njegovoj podudarnosti s kontekstualnim ciljem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina-Reinić, Rosanda
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća u samoreguliranom učenju, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Pahljina-Reinić, R. (2011) 'Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća u samoreguliranom učenju', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2011}, pages = {170}, keywords = {osobni ciljevi postignu\'{c}a, kontekstualni ciljevi postignu\'{c}a, interes, akademske emocije, strategije u\v{c}enja, akademsko postignu\'{c}e}, title = {Osobni i kontekstualni ciljevi postignu\'{c}a u samoreguliranom u\v{c}enju}, keyword = {osobni ciljevi postignu\'{c}a, kontekstualni ciljevi postignu\'{c}a, interes, akademske emocije, strategije u\v{c}enja, akademsko postignu\'{c}e}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2011}, pages = {170}, keywords = {personal achievement goals, contextual achievement goals, interest, academic emotions, learning strategies, academic achievement}, title = {Personal and contextual achievement goals in self-regulated learning}, keyword = {personal achievement goals, contextual achievement goals, interest, academic emotions, learning strategies, academic achievement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font