Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 534412

Razlike u metakogniciji kod učenika osnovne škole s obzirom na spol, dob, školski uspjeh i inteligenciju


Piri, Gabrijela; Velki, Tena
Razlike u metakogniciji kod učenika osnovne škole s obzirom na spol, dob, školski uspjeh i inteligenciju // Međunarodni znanstveno-stručni skup XVII. Dani psihologije u Zadru: sažetci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihogiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 154-154 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 534412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u metakogniciji kod učenika osnovne škole s obzirom na spol, dob, školski uspjeh i inteligenciju
(Gender, age, academic success and intelligence differences in metacognition in primary school students)

Autori
Piri, Gabrijela ; Velki, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodni znanstveno-stručni skup XVII. Dani psihologije u Zadru: sažetci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihogiju Sveučilišta u Zadru, 2010, 154-154

ISBN
978-953-7237-65-3

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup Dani psihologije u Zadru (17 ; 2010)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
metakognicija; inteligencija; školski uspjeh
(metacognition; intelligence; academic success)

Sažetak
Schraw i Moshman (1995) definiraju metakogniciju kao znanje i regulaciju kognitivnih procesa (prema Schraw, Crippen i Hartley, 2006). Za razliku od kognicije koja obuhvaća samo izvršavanje zadatka, metakognicija obuhvaća razumijevanje na koji način je zadatak izvršen. Metakognitivni procesi su važni jer dovode do konceptualnih promjena u učenju što omogućuje duže zadržavanje materijala i primjenu na nov način (Georghiades, P., 2000.). Kognitivne sposobnosti su se u različitim istraživanjima pokazale kao važan prediktor školskog uspjeha, koeficijenti korelacije između opće inteligencije i školskih ocjena u osnovnoj školi iznose u prosjeku oko 0, 5 (Neisser i sur., 1996). Istraživanja metakognicije i inteligencije su pokazala da su metakognicija i kognitivne sposobnosti dva različita konstrukta, te da (prema Howard i sur., 2001) visok stupanj metakognitivne samoregulacije može kompenzirati niže sposobnosti u uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. Istraživanja metakognicije s obzirom na spol pokazuju da su djevojčice uspješnije u korištenju metakognitivnih strategija (Bidjerano, 2005). Što se tiče dobnih razlika, početak korištenja metakognitivnih strategija veže se uz razdoblje formalnih operacija (Piaget, 1986 ; prema Georghiades, 2004), između 12-te i 13-te godine i razvija se tijekom cijelog života. Cilj istraživanja je bio ispitati razlike u spolu, dobi, školskom uspjehu i uspješnosti na testovima inteligencije kod učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole s različitim stupnjem metakognicije. Istraživanje je pokazalo očekivane rezultate. Postoji statistički značajna razlike između dječaka i djevojčica (F(1, 163)=28, 156 ; p<0, 001) u korištenju metakognitivnih vještina, i to u smjeru da ih djevojčice češće koriste. Za varijablu dob nije dobivena statistički značajna razlika u korištenju metakognicije. Za varijablu opći uspjeh također je dobivena statistički značajna razlika (F(1, 170)=11, 980 ; p<0, 001). Učenici s boljim uspjehom (prosjeka 4, 00 i veći) koriste češće metakogniciju od učenika s lošijim uspjehom. Što se tiče inteligencije za KNT nije dobivena statistički značajna razlika, dok je za Test rječnika dobivena statistički značajna razlika (F(2, 169)=3, 255 ; p<0, 041) i to između učenika s lošijim rezultatom na testu rječniku i učenika s boljim rezultatom na Testu rječnika. Učenici s boljim rezultatom na Testu rječnika češće primjenjuju metakogniciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Gabrijela Vrdoljak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Piri, Gabrijela; Velki, Tena
Razlike u metakogniciji kod učenika osnovne škole s obzirom na spol, dob, školski uspjeh i inteligenciju // Međunarodni znanstveno-stručni skup XVII. Dani psihologije u Zadru: sažetci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihogiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 154-154 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Piri, G. & Velki, T. (2010) Razlike u metakogniciji kod učenika osnovne škole s obzirom na spol, dob, školski uspjeh i inteligenciju. U: Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, L. & Penezić, Z. (ur.)Međunarodni znanstveno-stručni skup XVII. Dani psihologije u Zadru: sažetci radova.
@article{article, author = {Piri, Gabrijela and Velki, Tena}, year = {2010}, pages = {154-154}, keywords = {metakognicija, inteligencija, \v{s}kolski uspjeh}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {Razlike u metakogniciji kod u\v{c}enika osnovne \v{s}kole s obzirom na spol, dob, \v{s}kolski uspjeh i inteligenciju}, keyword = {metakognicija, inteligencija, \v{s}kolski uspjeh}, publisher = {Odjel za psihogiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Piri, Gabrijela and Velki, Tena}, year = {2010}, pages = {154-154}, keywords = {metacognition, intelligence, academic success}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {Gender, age, academic success and intelligence differences in metacognition in primary school students}, keyword = {metacognition, intelligence, academic success}, publisher = {Odjel za psihogiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font