Pregled bibliografske jedinice broj: 534371
Male kreativne socijalizacijske skupine u radu s mladima s intelektualnim teškoćama
Male kreativne socijalizacijske skupine u radu s mladima s intelektualnim teškoćama // Zbornik sažetaka Znanstveno-stručnog simpozija s međunarodnim sudjelovanjem "Modeli rada s osobama s invaliditetom"
Mostar: Caritas biskupija Mostar, 2011. str. 109-110 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 534371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Male kreativne socijalizacijske skupine u radu s mladima s intelektualnim teškoćama
(Small creative socialization groups as group model in social work with youth with intellectual disabilities)
Autori
Janković, J. ; Buljevac, M. ; Zimšek Mihordin, T.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka Znanstveno-stručnog simpozija s međunarodnim sudjelovanjem "Modeli rada s osobama s invaliditetom"
/ - Mostar : Caritas biskupija Mostar, 2011, 109-110
Skup
Znanstveno-stručni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem "Modeli rada s osobama s invaliditetom"
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 14.10.2011. - 15.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mladi s intelektualnim teškoćama; tehnike i metode grupnog pristupa u socijalnom radu; modeli rada s osobama s invaliditetom
(youth with intellectual disabilities; models of gruop approach in social work; models of work with people with disabilities)
Sažetak
Vlastiti rast i razvoj, usvajanje socijalnih vještina i razvoj osobnih resursa predstavljaju osnovne zahtjeve u suvremenom socijalnom radu s mladima s intelektualnim teškoćama. Osnaživanjem, mladi s intelektualnim teškoćama dobivaju određeni socijalni kapital koji mogu koristiti u svakodnevnom životu, kapital koji doprinosi njihovom jednostavnijem i bezbolnijem uključivanju u svakodnevni život lokalne zajednice. Model grupnog rada s mladima s intelektualnim teškoćama predstavlja djelotvoran način uključivanja mladih s intelektualnim teškoćama u zajednicu, ali i utječe na poboljšanje kvalitete života navedenih osoba. Cilj ovog rada je prikazati tehnike koje se u radu s mladima koriste, obrađene tematske cjeline, metode rada s mladima s intelektualnim teškoćama te rezultate evaluacije programa koji se provodi. Za prikaz rezultata evaluacije programa koristi će se metode deskriptivne statistike. Grupu 8 mladih osoba s intelektualnim teškoćama vodi muško – ženski par dva puta tjedno po 120 minuta. Program provodi udruga »Poticaj«, Zagreb, Hrvatska. Rezultati evaluacije programa ukazuju kako mladi visoko procjenjuju zadovoljstvo svojim sudjelovanjem u grupnim susretima, dok voditelji nakon svakog susreta procjenjuju kooperativnost i konstruktivnost sudjelovanja svakog pojedinog člana grupe. Povratne informacije samih članova obitelji mladih s intelektualnim teškoćama ukazuju kako su primjetne promjene u njihovom ponašanju i razmišljanju. Može se zaključiti kako su mladi s intelektualnim teškoćama tijekom grupnih susreta razvili veću asertivnost, stvorili novu socijalnu mrežu, radili na vlastitom samopouzdanju i razvijanju kritičnosti i samokritičnosti, stekli nove socijalne vještine te počeli razgovarati o temama o kojima prije nisu imali mogućnosti s kime porazgovarati. Grupa predstavlja »sigurno mjesto« gdje se otvoreno razgovara o životnim izazovima. Stoga metoda MKSS – a predstavlja model rada s mladima s intelektualnim teškoćama koji pruža mjerljive rezultate u socijalnom radu s osobama s intelektualnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0000000-3617 - SOCIJALNI POLOŽAJ STARIJIH I OSOBA S INVALIDITETOM U HRVATSKOJ I ZEMLJAMA EU (Leutar, Zdravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb