Pregled bibliografske jedinice broj: 534343
Optimizacija mostovskih ortotropnih ploča iz aspekta prometnog djelovanja
Optimizacija mostovskih ortotropnih ploča iz aspekta prometnog djelovanja, 2010., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 534343 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Optimizacija mostovskih ortotropnih ploča iz aspekta prometnog djelovanja
(Optimization of orthotropic bridge decks according to traffic loads)
Autori
Vlašić, Anđelko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.12
Godina
2010
Stranica
145
Mentor
Radić, Jure
Ključne riječi
most; ortotropne ploče; promet; opterećenje; eurocode
(bridge; orthotropic deck; traffic; load)
Sažetak
Predmet istraživanja je ponašanje mostovske ortotropne ploče pod različitim oblicima prometnog opterećenja iz propisa, i očekivanih realnih prometnih opterećenja. Uzorak za ispitivanje odabran je u opsegu mostova s ortotropnim pločama koji su izvedeni u Hrvatskoj od 1965. do danas, i onih trenutno u izvedbi ili projektiranju. Cilj rada bio je pronaći mjerodavne sheme prometnog opterećenja za projektiranje ortotropnih ploča i ukazati na nedostatke projektnih vozila iz propisa u odnosu na realno očekivana vozila na prometnicama Europe. Također, cilj rada je bio i ocijeniti postojeće sustave ortotropnih ploča na hrvatskim mostovima. Znanstveni doprinos ovog rada čini izrada izvornih dijagrama za proračun ortotropnih ploča cestovnih mostova prema EN 1991-2 modelu opterećenja 3 (specijalna vozila) i unaprjeđenje algoritma metode pomaka koji izračunava anvelope momenata savijanja i pomaka u ortotropnoj ploči i poprečnom nosaču za simuliranu vožnju bilo kojeg vozila ili skupa vozila. Ovim alatima provedena je analiza različitih prometnih djelovanja prema propisima i realnih prometnih djelovanja za određivanje mjerodavnih. Analizom je ostvaren izvorni znanstveni doprinos u otkrivanju nedostatka trenutno važeće regulative EN 1991-2 prometnih djelovanja, primjenjivo na mostove sa ortotropnim pločama. Nedostatak je u pomanjkanju karakterističnog teškog vozila sa tri osovine na relativno malom razmaku u EN 1991-2, koje bi simuliralo realna teška vozila, a koje uzrokuje najveće momente savijanja u ortotropnoj ploči na mjestu iznad poprečnog nosača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0822977-1497 - Granična stanja i održivost mostova
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb