Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 533464

Promjene u akademskoj profesiji: percepcije akademskih djelatnika


Fabac, Tamara
Promjene u akademskoj profesiji: percepcije akademskih djelatnika, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 533464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene u akademskoj profesiji: percepcije akademskih djelatnika
(Changes in the academic profession)

Autori
Fabac, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
26.09

Godina
2011

Stranica
92

Mentor
Ledić, Jasminka

Ključne riječi
akademska profesija; promjene u akademskoj profesiji; percepcije akademskih djelatnika; očekivanja radnog okruženja i društva; istraživanje i nastava
(academic profession; changes in the academic profession; perceptions of academic staff;)

Sažetak
Ovaj rad inspiriran je aktualnim promjenama u akademskoj profesiji. U prvom dijelu rada daje se pregled pristupa u definiranju akademske profesije. Analizom pristupa trojice autora (Light, 1974 ; Kogan i Teichler, 2007 ; Macfarlane 2007 ; 2010) te povijesnog pristupa razvoju akademske profesije utvrđeno je da ne postoji konsenzus o tome što se podrazumijeva pod akademskom profesijom te da postoji sve snažnija potreba za redefiniranjem tradicionalnih uloga akademskih djelatnika. Analizom brojnih rasprava i (međunarodnih) empirijskih istraživanja pokazuje se da je akademska profesija danas suočena sa sve raznovrsnijim, sve brojnijim očekivanjima te zahtjevima za odgovornošću i relevantnošću u društvu. Takva očekivanja i zahtjevi rezultat su raznolikih procesa, među kojima su najznačajniji porast važnosti znanja, omasovljavanje visokog obrazovanja uzrokovano povećanjem broja studentske populacije, promjene u upravljanju te reforma visokog obrazovanja. Utvrđeno je da tradicionalna uloga akademske profesije koja podrazumijeva zajedništvo istraživanja i poučavanja pod sve snažnijim utjecajem procesa diversifikacije, specijalizacije, deprofesionalizacije i birokratizacije. U empirijskom dijelu rada izloženi su rezultati kvalitativnog istraživanja provedenog na 60 ispitanika s pet sveučilišta u Hrvatskoj (Sveučilište u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Puli i Dubrovniku). Cilj empirijskog istraživanja bio je ispitati percepcije akademskih djelatnika o promjenama u akademskoj profesiji u Hrvatskoj. S ciljem ostvarivanja navedenog cilja ispitane su percepcije akademskih djelatnika o dominantnim očekivanjima radnog okruženja i društva spram njihovog posla s obzirom na definirane nezavisne varijable (sveučilište, znanstveno područje, znanstveno-nastavno zvanje, spol). Također, posebna pažnja posvećena je dihotomiji nastavnik/istraživač i percepcijama akademskih djelatnika spram tog pitanja. Dobiveni rezultati ukazuju da akademski djelatnici percipiraju da radno okruženje i društvo dominantno očekuju izvršavanje nastavnih obveza zajedno s obrazovanjem i osposobljavanjem mladih ljudi te izvršavanje znanstveno-istraživačkih obveza zajedno s napredovanjem u znanstveno-nastavnom zvanju. Na temelju dobivenih rezultata vidljiv je stav akademskih djelatnika o dominantnosti nastavničke uloge, spram istraživačke. Iako se u odgovorima ispitanika prepoznaje težnja i želja ka zajedništvu dviju temeljnih funkcija, ona još uvijek u stvarnosti nije u potpunosti ostvarena, ali je moguća uz rješavanje problema koji su identificirani u odgovorima ispitanika. Zaključeno je da percepcije o dominantnim očekivanjima radnog okruženja/društva te stav o dominantnoj ulozi koreliraju, a odnose se na nastavni i istraživački rad. Također, vidljivo je da akademski djelatnici percipiraju mnogobrojna i raznolika očekivanja radnog okruženja i društva zbog čega je moguće zaključiti da su i akademski djelatnici na hrvatskim sveučilištima suočeni sa sve većim zahtjevima za odgovornošću i relevantnošću kako u društvu, tako i na sveučilištu. Na temelju dobivenih rezultata i zaključaka empirijskog istraživanja utvrđeni su izazovi koji očekuju akademsku profesiju u Hrvatskoj u narednom razdoblju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Jasminka Ledić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Fabac, Tamara
Promjene u akademskoj profesiji: percepcije akademskih djelatnika, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Fabac, T. (2011) 'Promjene u akademskoj profesiji: percepcije akademskih djelatnika', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Fabac, Tamara}, year = {2011}, pages = {92}, keywords = {akademska profesija, promjene u akademskoj profesiji, percepcije akademskih djelatnika, o\v{c}ekivanja radnog okru\v{z}enja i dru\v{s}tva, istra\v{z}ivanje i nastava}, title = {Promjene u akademskoj profesiji: percepcije akademskih djelatnika}, keyword = {akademska profesija, promjene u akademskoj profesiji, percepcije akademskih djelatnika, o\v{c}ekivanja radnog okru\v{z}enja i dru\v{s}tva, istra\v{z}ivanje i nastava}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Fabac, Tamara}, year = {2011}, pages = {92}, keywords = {academic profession, changes in the academic profession, perceptions of academic staff, }, title = {Changes in the academic profession}, keyword = {academic profession, changes in the academic profession, perceptions of academic staff, }, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font