Pregled bibliografske jedinice broj: 533053
Programirana nastava pomoću računala kao obrazovna tehnologija
Programirana nastava pomoću računala kao obrazovna tehnologija // Informatologia, 36 (2003), 1(82); 37-41 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 533053 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Programirana nastava pomoću računala kao obrazovna tehnologija
(Computer assisted teaching as educational technology)
Autori
Zekanović-Korona, Ljiljana ; Miletić, Josip
Izvornik
Informatologia (1330-0067) 36
(2003), 1(82);
37-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
računalo; nastava; obrazovanje; tehnologija; programiranje
(computer; assisted; education; technology; programming)
Sažetak
U radu se raspravlja o mogućnostima uporabe računala u programiranoj nastavi. Analizira se obrazovna tehnologija i nastavna tehnologija. Na temelju provedenoga terenskog istraživanja, nastojalo se utvrditi efekt programirane nasuprot tradicionalnoj nastavi na usvojenost gradiva jedne nastavne cjeline iz hrvatskog jezika kod učenika i zadovoljstvo učenika ovakvim načinom poučavanja. U istraživanju je provedeno grupno testiranje znanja iz hrvatskoga jezika. U svakom su razredu formirane eksperimentalna i kontrolna skupina učenika. Eksperimentalna je skupina učila putem programirane nastave na računalima (svaki je učenik radio na zasebnom računalu u grupi od oko 10 učenika). Kontrolna je skupina poučavana na tradicionalan način s učiteljicom kao nosiocem nastavnog procesa. Istraživanjem nisu utvrđene statistički značajne razlike u količini usvojenog gradiva između eksperimentalnih i kontrolnih skupina učenika. Istraživanje uključuje i provedenu anketu o mišljenju učenika o svladavanju nastavnoga gradiva pomoću računala. Učenici su izrazili svoje nezadovoljstvo tradicionalnom nastavom i monotonijom predavanja. Priželjkuju zanimljiviju nastavu. Žele primjenu novih nastavnih pomagala, u prvom redu računala, koja bi se koristila u školi i u kući. Značajno je istaknuti kako učenici prihvaćaju nove tehnologije u obrazovanju, ali ne žele nikakav oblik nastave bez prisutnosti nastavnika, koji može riješiti potencijalne probleme u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus